Genel Bilgi
Kod | ZTP207 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Serkan PEHLİVAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine temel botanik bilgisini ve kullanım alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerin kimyasal bileşikleri; bitki hücrelerinin yapısı, şekli, görevleri; bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler; sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim dokusu, salgı dokusu; vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak; generatif organlar, çiçek, meyve, tohum; büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, Eğreltiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri; bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
İbrahim Akif Kansu, 2000. Genel EntomolojiDers Kitabı A.Ü Ziraat Fakültesi Yayınları, 425 s. M. Asil Yılmaz ve İlyas Çığşar, Viroloji281 s.
Notlar
İbrahim Akif Kansu, 2000. Genel EntomolojiDers Kitabı A.Ü Ziraat Fakültesi Yayınları, 425 s. M. Asil Yılmaz ve İlyas Çığşar, Viroloji281 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerin morfolojisini, başkalaşımını, üreme ve gelişmesini öğrenir, deneyim kazanır |
ÖÇ02 | Hastalık etmenlerinin mikroskopik yapılarını, simptomolojisini, zarar şeklini ve mücadelesi hakkında genel bilgileri kavrar |
ÖÇ03 | Böcekler üzerinde beslenen önemli doğal düşmanları öğrenir |
ÖÇ04 | Böcekler ile savaşta kullanılan mücadele yöntemleri hakkında bilgi ve deneyim kazanır |
ÖÇ05 | Hastalıklarla savaşım,yapılan uygulamalar,ekonomik ve sosyal anlamda önemli hastalıkları öğrenir |
ÖÇ06 | Bitki hastalıklarını ve genel mücadele prensiplerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerin tanınması | Ders notları ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Böceklerde Üreme ve metamorfizis | Ders notları ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Böcek takımları | Ders notları ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Böceklerle mücadele kültürel önlemler | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Böceklerle mücadele fiziksel ve mekanik yöntemler | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Böceklerle mücadele kimyasal savaş | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Böceklerle mücadele-biyolojik savaş ve entegre mücadele | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki hastalıklarına giriş | Verilen notlar kaynak kitaplar ve power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Viroloji | Verilen ders notları, kaynak kitaplar ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bakterioloji | Verilen ders notları, kaynak kitap ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Viroidler | Verilen ders notları, kaynak kitap ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mikoloji (Bitki mantari hastalıkları) | Ders notları, kaynak kitap sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bitki hasatlıklarıyla mücadele yolları | Ders notları, kaynak kitap, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | aaaaaaa | aaaaaaa | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |