Genel Bilgi
Kod | ZTP237 |
Ad | Araştırma ve Deneme Metodları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, Denemelerin planlanmasını ve istatistik analiz sonuçlarının yorumlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, Deneme Planlarının istatistik analizini ve yorumlanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kayaalp, G.T. ve Keser, N. , 2010. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat fak. Yayınları Ders Kitapları Yayın No: A-88 Adana
Notlar
Bek, Y. ve Efe, E. 1987. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat Fak. Yayınları Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zootekni Bölümü çalışmalarına uygun olan bir deneme kurulmadan önce ve kurulduktan sonra dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Ders içeriğinde geçen genel tanımlamaları bilir. |
ÖÇ03 | Varyans homojenlik testlerini bilir. |
ÖÇ04 | Zootekni Bölümü çalışma alanlarında uygulamada sıklıkla kullanılan deneme planlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denemelerin planlanması, amacı, planlamada dikkat edilecek hususlar | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | t-testi ve varyans analizi arasındaki bağlantı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Varyans analizinin varsayımları | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Varyans homojenlik testleri | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Transformasyonların hesaplanması | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tesadüf parselleri Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tesadüf Blokları Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Araştırma ve Deneme Metodları Kitabındaki İlgili Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekerrürlü Tesadüf Blokları Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Latin Kare Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tekrarlanan Latin Kare Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | iç içe sınıflandırılmış Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Faktöriyel Deneme Tertipleri | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bölünmüş parseller ve Bölünen Bölünmüş Parseller Deneme Planı | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | SPSS paket programda belirtilen deneme planlarının istatistik analizleri | Ders Kitabımdan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Deneme Metodları Kitabındaki İlgili Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Deneme Metodları Kitabındaki İlgili Konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |