ZTP242 Barınak Planlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP242
Ad Barınak Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DERYA ÖNDER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere hayvan barınakları ile hayvan sağlığı, performansı ve ürün kalitesi arasındaki ilişkilerin yanı sıra barınaklardaki iklimsel çevrenin denetiminin öneminin kavratılması, barınakların yapısal özellikleri ve donanımlarının tanıtılması, hayvancılıkta kullanılan yetiştirme sistemleri ve barınak tipleri konusunda yeterli bilgi birikiminin oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği

Barınak Dışı Çevre (Sıcaklık, Nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon, Yağışlar), Barınak İçi Çevre , Termal Çevre (Sıcaklık, Nem, Hava Hareketleri, Hava Hızı, Hava Debisi) , Kimyasal Çevre (Gazlar, Toz ve Mikroorganizmalar, Koku), Yapısal Çevre (Bina), Yer Seçimi, Boyutlandırma, Yapısal özellikler (Doğal Havalandırma, Mekanik Havalandırma, Yalıtım), Donanımlar (Yemlik, Suluk, Isıtıcılar, Serinletme Elemanları, Aydınlatma elemanları), Barınaklar ve Yetiştirme Sistemleri (Kümesler, Ahırlar, Ağıllar)

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tarımsal Yapılar (Prof.Dr.Metin Olgun)

Notlar

İlgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal işletmeler ve yapılanmaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Barınaklarda kullanılan her türlü donanım araç ve gereçleri tanımlar ve yararlanır
ÖÇ03 Hayvan barınaklarının üretimdeki önemini kavrayabilme ve genel durumunu (Dünya ve Türkiye) karşılaştırabilir
ÖÇ04 Büyükbaş Küçükbaş ve Kanatlılara ait optimumbarınak koşullarını ve planlama ölçütlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Barınak içi ve dışı Çevre (Hava Sıcaklığı, Oransal nem, Rüzgar Hızı, Solar Radyasyon,Yağışlar) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sıcaklık, Nem ve Isı Yayılımı, Isı ve Nem Dengesi Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Hava Hareketleri ve Havalandırma Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Barınak Serinletme Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Barınak Soğutma Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yapısal Çevre (Boyutlandırma, Yapısal Özellikler ve Donanımlar) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Yapısal Özellikler (Havalandırma ve Yalıtım) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Donanımlar (Yemlik, suluk, havalandırma, ısıtma-serinletme ve aydınlatma elemanları) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Barındırma Sistemleri (Kanatlı, büyükbaş ve küçükbaş hayvan ciliğinde kullanılmakta olan yetiştirme sistemleri) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sığır Barınakları Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Koyun- Keçi Ağılları Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Tavuk Yetiştiriciliğinde Barındırma Sistemleri (Kümesler) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:33