Genel Bilgi
Kod | ZTP208 |
Ad | Anatomi ve Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, çiftlik hayvanları temel anatomi ve fizyolojisini tanıtımaktır.
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanları temel anatomi ve kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, üreme sistemi, iskelet sistemi, sinir sistemi ve diğerleri gibi vücudun önemli sistemlerinin fizyolojisi. Kurs dahilinde her sistem için anatomik özellikler özetlenmekte ve fizyolojik fonksiyonlar açıklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
William O. Reece. Evcil Hayvanların Fonksiyonel Anatomisi ve Fizyolojisi. Nobel Yayıncılık.
Notlar
William O. Reece. Evcil Hayvanların Fonksiyonel Anatomisi ve Fizyolojisi. Nobel Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanları organlar anatomisini bilir |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanları temel fizyolojisini bilir |
ÖÇ03 | Çiftlik hayvanları temel anatomi ve fizyolojisini bilir |
ÖÇ04 | çiftlik hayvanların iskelet sistemi ve bileşenlerini bilir |
ÖÇ05 | çiftlik hayvanların sindirim sistemi ve bileşenlerini bilir |
ÖÇ06 | çiftlik hayvanların organlar anatomisi ve bileşenlerini bilir |
ÖÇ07 | sığır hareket sistemi anatomi ve fizyolojisi |
ÖÇ08 | Çiftlik hayvanları duyu organları anatomi ve fziyolojisini bilir |
ÖÇ09 | Çiftlik hayvanları- kardiyovasküler sistem anatomi ve fziyolojisini bilir |
ÖÇ10 | Çiftlik hayvanları üreme sistem anatomi bilir |
ÖÇ11 | Çiftlik hayvanları üreme sistem fizyolojisini bilir |
ÖÇ12 | Çiftlik hayvanları solunum sistemini bilir |
ÖÇ13 | Çiftlik hayvanları kan fizyolojisi konularını bilir |
ÖÇ14 | Çiftlik hayvanları bağışıklık konularını bilir |
ÖÇ15 | Çiftlik hayvanları sinir sistemini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiftlik hayvanları temel anatomiye giriş | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çiftlik hayvanları temel fizyolojisine giriş | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çiftlik hayvanları temel anatomi ve fizyolojisine giriş | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çiftlik hayvanları organlar anatomisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | iskelet sistemi anatomi ve fizyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | sığır hareket sistemi anatomi ve fizyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çiftlik hayvanları sindirim sistem anatomi ve fziyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çiftlik hayvanları üreme sistem anatomi ve fziyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çiftlik hayvanları duyu organları anatomi ve fziyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çiftlik hayvanları- kardiyovasküler sistem anatomi ve fziyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çiftlik hayvanları solunum sistem anatomi ve fziyolojisi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | kan fizyolojisi ve bağışıklık | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | kan fizyolojisi ve bağışıklık 2 | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | sinir sistemi | Öğretim üyesince verilecek kaynaklar ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |