Genel Bilgi
Kod | ZTP212 |
Ad | Teknik Resim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar destekli çizim ilke ve esasları ile uygulamalar konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve AutoCAD yazılımını orta düzeyde kullanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar destekli çizimin temel ilkeleri. AutoCAD yazılımının tanıtımı. Çizim komutlarının uygulama örnekleriyle aktarılması.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say
Notlar
https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Teknik Resim Dersinin önemini ve amacını kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin nokta, doğru ve vektör çizimleri ile ilgili bilgilerini geliştirir. |
ÖÇ03 | Öğrencilerin yaylar ve elipsler hakkındaki bilgilerini günceller ve kullanım yerleri ile birlikte çizimlerini öğretir. |
ÖÇ04 | Öğrencilerin teknik çizim yeteneklerini geliştirmek, Çok boyutlu düşünmeyi sağlamak, kesit görünüş gibi cismin iç yüzeyini de görebilmesini sağlamak. |
ÖÇ05 | Öğrencilerin helis ve spiral çizimleri hakkındaki bilgisini artırır. Çizim metodlarını öğretir. |
ÖÇ06 | Öğreniclerin paralel perspektif çizimi ile bilgilerini günceller, kullanım amacını ve çizimini öğretir. |
ÖÇ07 | Ölçülendirme mantığını kavrayarak iki boyutlu mühendislik çiziminin ölçülendirmesini yapmak |
ÖÇ08 | Çizilmiş bir teknik resmi doğru bir biçimde okur. |
ÖÇ09 | Perspektif resmi verilen bir makine parçasının temel görünüşlerini çizer. |
ÖÇ10 | İki görünüşü verilen bir makine parçasının üçüncü görünüşünü çizer. |
ÖÇ11 | Perspektif resimleri ve görünüşleri ölçülendirir. |
ÖÇ12 | Kesit alma yöntemlerini bilir ve uygular. |
ÖÇ13 | Tarama ve tarama çizgilerininin ne anlama geldiğini bilir ve kullanım yerlerini öğrenir. . |
ÖÇ14 | Ölçülendirme ve Kurallarını öğrenir. Ölçeklendirme hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | Teknik Resim çiziminin ayrıntılarının diğer paydaşlara aktarımını ve önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknikresim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. | Ödevve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yaylar, Teğetler, Elipsçizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | 11. Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sikloit, Episikloit, Hiposikloit çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Helis eğrisiçizimi. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Paralel Perspektifçizimi. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışma. Sınav(YazılıSınav/ Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa CevaplıTest, EşleştirmeliTest) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konik Perspektifçizimi. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Konikİzdüşüm, Paralel İzdüşüm, Epür çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tam Kesit, Yarım Kesit çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit çizimleri. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tarama ve tarama çizgiler. | Ödevve alıştırmalar. Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler. | UygulamaSınav(Yazılı Sınav/Test: DoğruYanlışTesti, Çoktan SeçmeliTesti, Kısa | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | UygulamaSınav(Yazılı Sınav/Test: DoğruYanlışTesti, Çoktan SeçmeliTesti, Kısa | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | UygulamaSınav(Yazılı Sınav/Test: DoğruYanlışTesti, Çoktan SeçmeliTesti, Kısa | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |