Genel Bilgi
Kod | ZTP321 |
Ad | Üreme Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ali Galip ÖNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali Galip ÖNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarından elde edilen her türlü verimin temelinde üreme vardır. Bu nedenle, hayvansal üretimin sürdürebilirliğini garanti etmek ve ekonomik bir üretimi sağlamak iyi bir üreme bilgisini zorunlu kılar. Hayvansal üretimde üremenin önemi ve üretime etkisini öğrencilere aktarmak bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Hayvansal üretim açısından üremeye giriş ve üremenin önemi, Erkek ve dişi üreme organları, Üremede etkili olan hormonlar, Genel üreme terimleri ve işlevleri, Üremede biyoteknolojik uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarının üremesi ile ilgili bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Erkek üreme organı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Dişi üreme organı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Üremede etkili olan hormonlar hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ05 | Pubertas hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ06 | Üreme siklisu hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Döllenme hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ08 | Gebelik hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ09 | Sperma toplama hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ10 | Suni (Yapay) tohumlama |
ÖÇ11 | Embriyo transferi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ12 | Klonlama hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ13 | Senkronizasyon hakkında bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üremeye giriş | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Erkek üreme organı ve görevleri | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dişi üreme organı ve görevleri | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Üremede etkili olan hormonlar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Pubertas | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Üreme siklusu | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Döllenme | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gebelik | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sperma toplama | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yapay tohumlama | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Embriyo transferi | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Klonlama | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Senkronizasyon | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |