Genel Bilgi
Kod | ZTP343 |
Ad | Mesleki İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ali Galip ÖNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali Galip ÖNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin profösyönel yaşamında İngilizce kullanımı ile ilgili yabancı dil bilgi ve becerilerini pekiştirmek ve geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Zootekni biliminde kullanılan İngilizce terminolojileri tanıma, bir pasajı nasıl okuyup anlayacağına odaklanma, alanla ilgili diyaloglar, konuşma ve dinleme becerileri
Dersin Ön Koşulu
Temel ingilizce gramer bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Zooteknide Teknik Terimler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan bilimindeki Pasajları okuyabilme |
ÖÇ02 | Cümleleri anlayabilme |
ÖÇ03 | Konu cümlelerini ve anahtar kelimeleri bulabilme |
ÖÇ04 | Pasaj çevirileri yapabilen |
ÖÇ05 | Genel Zootekni terimlerini bilebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zooteknide Terminoloji 1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zooteknide Terminoloji 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akademik Okuma-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akademik Okuma-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akademik Diyaloklar-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akademik Diyaloklar-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kişisel Tanıtım | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Akademik Metin çevirme-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Akademik Metin Çevirme-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akademik sunum-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akademik sunum-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Resmi e-posta gönderme ilkeleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Zooteknide teknik terimler-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zooteknide teknik terimler-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |