Genel Bilgi
Kod | ZTP306 |
Ad | Küçükbaş Hayvan Yetiştiricilği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, koyun ve keçi yetiştirme ve ıslahı konusundaki bilgi ve beceriyi oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Koyun ve keçi ırkları, koyun keçi yetiştirme pratikleri, süt tipi koyun ve keçi yetiştiriciliği, et tipi koyun ve keçi yetiştiriciliği.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçükbaş hayvan yetiştirme üzerine bilgi edinir. Küçükbaşların ıslahı, üremesi, beslemesi konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Yerli koyun ve keçi ırklarını bilir. Bu ırkların fenotipik ve genotipik özelliklerini bilir. Hangi bölgelerde yetiştirilebileceği konusunda fikir sahibi olur. |
ÖÇ03 | Yerli koyun ve keçi ırklarının üremesi konusunda bilgi sahibi olur. Döl veriminin artırılması için neler yapılıp yapılmayacağı konusunda hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | küçükbaşlarda gebelik ve doğum üzerine deneyim sahibi olur. |
ÖÇ05 | koyun ve keçilerde doğuma hazırlık ve doğumda uygulamaları etraflıca öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye ve dünyada koyun keçi yetiştiriciliği | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Koyun ırkları | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Keçi ırkları | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Koyunlarda üreme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Keçilerde üreme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Süt verimi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Et verimi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yapağı, kıl ve tiftik verimi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Barındırma | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Otlatma | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sağlık | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Büyütme ve besi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pratik yetiştirme işleri | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |