Genel Bilgi
Kod | ZTP362 |
Ad | Bilg. Des. Tar. İstat. Analiz 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilere Tarımsal Araştırma ve Denemelerin Planlanması, İstatistik analizlerin yapılması, yorumlanması amaçlanmaktadır. Bu derste deneme planlarının İstatistik Paket Program olan SPSS paket programının kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde Zirai Denemelerin planlanması, kurulması ve SPSS paket program kullanılarak istatistik analizlerin yapılması ve yorumlanması yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kayaalp, G.T. ve Keser, N. , 2010. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat fak. Yayınları Ders Kitapları Yayın No: A-88 Adana
Notlar
Bek, Y. ve Efe, E. 1987. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat Fak. Yayınları Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal Denemelerin Planlanmasını ve İstatistik Analiz Yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ02 | Tarımsal denemeleden elde ettikleri verilerin İstatistik analizlerini ve yorumlanmasını öğrenirler. |
ÖÇ03 | SPSS programını öğrenirler |
ÖÇ04 | Öğrenci, denemeler arası benzerlik ve farklılıkları öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, sağlık bilimleri, fen bilimleri ve sosyal bilimlerdeki denemelerin kurulmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | SPSS paket programının tanıtımı ve veri girişi | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Varyans Homojenlik Testleri | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tek Yönlü Varyans Analizi | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çoklu Karşılaştırma Testleri | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Transformasyonlar | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tesadüf Blokları Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekerrürlü Tesadüf Blokları Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ara Sınav | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | İki Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Üç Faktörlü İç İçe Sınıflandırılmış Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2*2 faktöriyel Denemeler | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tesadüf Bloklarında Düzenlenmiş Faktöriyel Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bölünmüş Parseller Deneme Planı | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitap ve bilgisayarda SPSS paket program üzerinde uygulamalı çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |