Genel Bilgi
Kod | ZTP376 |
Ad | Hayvan Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, hayvan ekolojisi kavram ve bilgilerini alarak, hayvanın çevre ile ilişkilerini ve bunların maniplasyonları konusunda bilgileri tartışabilir ve isabetli kararlar alabilir hale gelmesi, ve bu bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı hayvancılık bilgi ve bilincini geliştirerek işletmelerde uygulamaları ile verimliliğe katkı sağlamak.
Dersin İçeriği
hayvan ekolojisi kavram, hayvanın çevre ile ilişkileri, çevrenin hayvan üzerine etkileri,hayvanın çevre koşullarına tepkileri
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Özkütük, K. 1990. Hayvan Ekolojisi. Ç.Ü.Z.F. Ders Kitabı No:79
Notlar
Özkütük, K. 1990. Hayvan Ekolojisi. Ç.Ü.Z.F. Ders Kitabı No:79
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim bilgisi vardır |
ÖÇ02 | Çevre koşullarını sınıflandırabilir |
ÖÇ03 | Çevre koşullarını değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Hayvanlarda sıcaklık stresini kontrol altına alabilir |
ÖÇ05 | Isı yüklenim yollarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvansal üretim, çevre ve genotip, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hayvansal üretim modelleri ve çevre ile etkileşimi | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fiziksel çevre | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İklim bilgisi | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Isı yüklenim mekanizması | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hayvan-çevre ilişkileri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hayvan vücudunun çevreye tepkisi | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Isı regülasyon merkezinin görevleri, | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sıcaklık stresi | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Soğuk stresi | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Adaptasyon | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kondüksiyon, evaporasyon mekanizmaları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konveksiyon ve radrasyon mekanizmaları | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ekosistemde hayvansal üretimin yeri | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |