Genel Bilgi
Kod | ZTP364 |
Ad | Hayvansal Biyoteknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojiye giriş öğrenciye zootekni alanında kullanımı hakkında bilgilendirmek
Dersin İçeriği
Plazmidler, vektörler, silaj ve probiyotikler hakkında bilgilendirmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Animal Biotechnology, 2018. A.K. Srivastava, R.K. Singh, M.P. Yodav, CBS PUB & DIST PVT LTD INDIA, ISBN-13 : 978-8120416482
Notlar
Advances in Animal Biotechnology, 2019. B. Singh, G. Mal, S.K. Gautam, M. Mukesh, Springer, ISBN: 978-3-030-21309-1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvansal biyoteknoloji alanında kullanılan yöntemleri bilir |
ÖÇ02 | Prokaryotik bir geni klonlar |
ÖÇ03 | PCR tekniğini hayvansal üretime uygular |
ÖÇ04 | Enzim kullanımının hayvansal üretim için önemini bilir |
ÖÇ05 | Moleküler biyoteknolojiyi hayvan ıslahına uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvansal biyoteknolojiye giriş | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | DNA manipülatif enzimler | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | E.coli için klonlama vektörleri | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | pBR322 Plazmidi | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | pUC18 plazmidi | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ökaryotlar için klonlama vektörleri | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | YEP, YIP, YRP | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüksek bitkileri için klonlama vektörleri | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | YAC (MAYA YAPAY KROMOZOMU), PIN 19 | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Prebiyotikler ve hayvancılıkta önemi | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Probiyotikler ve hayvancılıkta önemi | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Silaj katkıları | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | PCR ve PCR'ın hayvancılıktaki uygulamaları | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazrlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |