Genel Bilgi
Kod | ZTP409 |
Ad | At Yetiştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ilgili öğrencilere at yetiştiriciliğinin Zootekni Bilimi açısından önemini kavratarak, atların beslenmesi, bakımı ve ıslah çalışmaları başta olmak üzere konuya ilişkin temel bilgilere ulaşmalarına imkan sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Türkiye'de at yetiştiriciliği, başlıca at ırkları, atların barınması, beslenmesi ve bakımı.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Boztepe, S., Aytekin, İ., 2013. At Yetiştirme.
Notlar
Boztepe, S., Aytekin, İ., 2013. At Yetiştirme.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atın Zoolojik sistemdeki yerini ve evcilleştirlimesini bilir. |
ÖÇ02 | Atla ilgili tanımları ve terimleri bilir |
ÖÇ03 | At ırkları ile ilgili TSE standartlarını bilir |
ÖÇ04 | Atlarda morfolojik özellikleri bilir |
ÖÇ05 | At davranışlarını bilir |
ÖÇ06 | At besleme ile ilgili bilgi sahibidir |
ÖÇ07 | At barınakları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atın kökeni | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Atla ilgili terim ve tanımlar | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | At ırkları ile ilgili TSE standartları | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atlarda vücut kısımları | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Atlarda don ve kalıtım | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diş bakımı | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | At ırkları | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tımar ve nallama | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Binicilik malzemeleri | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yaş tayini,Üreme, Davranış | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Besleme | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Barınaklar | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hastalıklar | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel yetiştirme işler | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |