Genel Bilgi
Kod | ZTP475 |
Ad | Hayvan Islahında İstat. An. Yönt. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste iyibir Zooteknist yetiştirmek amacı ile Hayvan Islahında çok önem arzeden Genetik parametrelerin tahmin edebilmek için gerekli olan istatistik analiz yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Ders, İstatistik analiz yöntemlerini kullanarak genetik parametrelerin tahmin edilmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış Ders Notu
Notlar
Düzgüneş, O., Akman, N. ve Eliçin A. 1984. Hayvan Islahı Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan Islahında çok sık kullanılan İstatistik Analiz yöntemlerini bilir. |
ÖÇ02 | Kalıtım derecesinin tahmin edilmesini ve kullanımını bilir. |
ÖÇ03 | tekrarlanma derecesi, seleksiyon üstünlüğünün tahmin edilmesini ve kullanımını bilir. |
ÖÇ04 | Hayvan ıslahında seleksiyon yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Matris İşlemleri. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hayvancılıkta Elde Edilen Rakamların Standarizasyonu. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Varyans Unsurları Tahmin Yöntemleri. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kesikli Çevre Faktörlerinde Etki Paylarının Hesaplanması. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Path Katsayılarının Hesaplanması. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kısmi regresyon Katsayıları | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Genotip x Çevre İnteraksiyonu. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ARA SINAV | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Genetik frekansların hesaplanması ve Hardy-Weinberg dengesi. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tekrarlanma Derecesinin Tahmini. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Saf hatlardan Yararlanarak Kalıtım Derecesinin Tahmini. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Döl Veriminin Kalıtım Derecesinin Tahmini. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Baba bir Üvey Kardeşlerden Yararlanarak Kalıtım Derecesinin Tahmini. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ana bir Üvey Kardeşlerden Yararlanarak Kalıtım Derecesinin Tahmini. | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitaplardan Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |