PDRZ406 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ406
Ad Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MERAL ATICI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Hacı Arif DOĞANÜLKÜ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Hacı Arif DOĞANÜLKÜ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı, ilgi ve ihtiyaçlara göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı araştırma planı hazırlanılması ve sunma bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders PDR alanında önemli ve güncel konular çerçevesinde kapsamlı araştırma planlama ve kaynak tarama, rapor hazırlama ve sunmayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri.

Notlar

Karasar, N. (1995). Bilimsel araştirma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Anı Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikolojik Danışma alanındaki güncel literatürü belirtir
ÖÇ02 Bilimsel araştırma için araştırma hipotezi ifade eder.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
ÖÇ04 Araştırmada bilimsel yöntemleri kullanır.
ÖÇ05 Bilimsel araştırma bulguları raporu yazar
ÖÇ06 Araştırmalarda bilimsel temelli kaynak taraması yapar.
ÖÇ07 Topluluk önünde bir konuyu ifade eder.
ÖÇ08 Etkili sunum yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PDR alanında önemli ve güncel konulara genel bakış Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma ve kaynak tarama Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rapor hazırlama teknikleri Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rehberlik ve psikolojik danışma alanında belirlediği bir konuyla ilgili araştırma önerisi hazırlama Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Etkili Sunu Hazırlama Teknikleri (Görsel Ve Sözel İletişime Dayalı) Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 1 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 2 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 3 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 4 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 5 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 6 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 7 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 8 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 9 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 04:45