Genel Bilgi
Kod | PDRZ406 |
Ad | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Hacı Arif DOĞANÜLKÜ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Hacı Arif DOĞANÜLKÜ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı, ilgi ve ihtiyaçlara göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı araştırma planı hazırlanılması ve sunma bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders PDR alanında önemli ve güncel konular çerçevesinde kapsamlı araştırma planlama ve kaynak tarama, rapor hazırlama ve sunmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri.
Notlar
Karasar, N. (1995). Bilimsel araştirma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojik Danışma alanındaki güncel literatürü belirtir |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma için araştırma hipotezi ifade eder. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma deseni oluşturur. |
ÖÇ04 | Araştırmada bilimsel yöntemleri kullanır. |
ÖÇ05 | Bilimsel araştırma bulguları raporu yazar |
ÖÇ06 | Araştırmalarda bilimsel temelli kaynak taraması yapar. |
ÖÇ07 | Topluluk önünde bir konuyu ifade eder. |
ÖÇ08 | Etkili sunum yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PDR alanında önemli ve güncel konulara genel bakış | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma ve kaynak tarama | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rapor hazırlama teknikleri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında belirlediği bir konuyla ilgili araştırma önerisi hazırlama | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Etkili Sunu Hazırlama Teknikleri (Görsel Ve Sözel İletişime Dayalı) | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 1 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 2 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 3 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 4 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 5 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 6 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 7 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 8 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yapılan araştırmaların sunumunun değerlendirmesi 9 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |