AR252 Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR252
Ad Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ELİF GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Doğu Akdeniz (Kilikya), Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı (MÖ 3000-2000) kültürleri ile ilgili genel bilgiler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, Doğu Akdeniz (Kilikya), Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı ( MÖ. 3000-2000) yerleşim yerlerinin mimarisi, sanatı ve ölü gömme gelenekleri incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001,

Notlar

T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken Tunç Çağı kronolojisini listeler
ÖÇ02 Kilikya/Amik Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Erken Tunç Çağı kültürlerini tanımlar.
ÖÇ03 Erken Tunç Çağının alt evrelerini özetler
ÖÇ04 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Erken Tunç Çağı mimarisini örneklerle açıklar
ÖÇ05 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı çanak çömlek geleneğini inceler
ÖÇ06 Kilikya/Amuk Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı ölü gömme adetlerini sınıflandırır
ÖÇ07 Kilikya/Amik Ovası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Erken Tunç Çağı yerleşim yerlerinin sanatını ayırt eder.
ÖÇ08 Yerleşim yerlerinde ele geçen buluntular vasıtasıyla bölgeler arası ilişkileri analiz eder.
ÖÇ09 Kültürler arası ilişkileri yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tunç Çağ Anadolu kültürlerinin gelişimi ve kronolojik sıralaması, ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001, T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kilikya Bölgesi, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgesi Eski Tunç Çağı kültürleri, ArkeoAtlas 2, 2003, T.Efe- D.Ay-Efe 2001, T.Efe, 2003 ; M.J.Mellink, 1998; H. Erkanal, 1996, V.Şahoğlu, 2005; T. Özgüç, 2002; T.Özgüç, 1986 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Yumuktepe Gözlükule J.Garstang 1953, s.181-197; H.Goldman 1940, s.60-86; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tell Tainat, Tilmen Höyük JR.Braidwood-L.Braidwood 1960, s.13-14, 345-347; R.Duru 2003, s.12-14. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tell el Cüdeyde, Dhahab, R.Braidwood-L.Braidwood 1960, s.5-15, 343-495, ; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Oylum Höyük, Kargamış E.Özgen 1990, s.203-205; A.Tibet ve diğ. 2001, s.137-151; L.Woolley 1952, s.218-219. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Gedikli Karahöyük, Birecik Mezarlığı, R.Duru 2006; K.Sertok-R.Ergeç 1999, s.87-107; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tilbaşar Höyük C.Kepinski 2005, s.145-159; E.Genç 2017, s.293-304; E.Genç 2018, s.159-172. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Titriş, Lidar Höyük, G.Algaze vd. 2000, s.145-150; Mattney ve diğ. 1999, s.158-194; H.Hauptmann 1999, s.71-72; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gre Vrike, T.Ökse 2001, s.298-302; A.Engin 2007, s.267-285. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hassek Höyük, Samsat, Girnavaz, Üçtepe Gerber 2000, s.213-217; N.Özgüç 2009; H.Erkanal 1991, s.221-292; V.Sevin 1994, K.Köroğlu 1998. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Norşun Tepe, Tepecik, H.Hauptmann 2000, s.419-425; U.Esin 2000, s.126-127; U.Esin 2000- s.87-88. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Arslantepe, Korucutepe, Değirmentepe Frangipane 1998, s.291-294; Palmieri vd.1998, s.115-121; van Loon-Güterbock 1972, s.127-131; R.Duru 2000, s.130-132. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Pulur Höyük, H.Z.Koşay 1976, s.77-80; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 01:32