Genel Bilgi
Kod | KM589 |
Ad | İleri Elektrokimya I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı elektrokimyasal sistemlerde elektriksel çift tabaka ve ilgili teorileri kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Elektrokimyasal sistemlere genel bakış, elektriksel çift tabaka, oluşan potansiyeller, potansiyel değişiminin ölçülmesi, dış elektrot potansiyeli, yüzey potansiyeli, dipol potansiyeli, gibi kavramların açıklanması, Gibbs yüzey fazlası, yüzey gerilimi, elektrokapiler maksimum değişimler, yüzey yükünün belirlenmesi, çift tabaka adsorpsiyon, elektrokimyasal ve kimyasal potansiyel, elektrikli ara yüzeyler ile ilgili ileri sürülen modeller bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, Fundamentals of Electrodics, Vol 2A, John O’M Bockris, Amulya K. N. Reddy, Maria Gamboa-Aldeco, Kluwer Academic, 2000
Notlar
Bilimsel makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrokimyada metal çözelti arayüzeyini kavrar. |
ÖÇ02 | Elektriksel arayüzey yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | Elektriksel arayüzeyde oluşan potansiyelleri kavrar. |
ÖÇ04 | Elektrokapiler eğriler ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Çift tabakada iyonların sıralanması ve adsorpsiyonu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrokimya giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektriksel arayüzey | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arayüzeyde oluşan potansiyeller | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Potansiyel değişiminin ölçülmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dış potansiyel, yüzey potansiyeli ve iç potansiyel | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ara yüzey potansiyelinin belirlenmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrokimyasal potansiyel | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Mutlak elektrot potansiyeli | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gibbs yüzey fazlası | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yüzey gerilimi, elektrokapiler eğriler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Arayüzeyde adsorpsiyon | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Elektrikli ara yüzeyler ile ilgili ileri sürülen modeller | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arayüzey ile ilgili yayınlar. | Bilimsel yayınlar ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Arayüzeyde organik molekül adsorpsiyonu ile ilgili yayınlar. | Bilimsel yayınlar ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |