Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| KİMYA (YL) | |
| Kod | KM0069 |
| Ad | Yüksek sıcaklık korozyonu |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek sıcaklıkta meydana gelen metal korozyonu hakkında bilgi aktarmak.
Dersin İçeriği
Oksitlenme ve yüksek sıcaklıkta metal-gaz tepkimeleri ve korozyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bütün korozyon kitapları
Notlar
Bütün korozyon kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yüksek sıcaklıkta meydana gelen korozyon şeklini kavrar |
| ÖÇ02 | Kuru oksitlenmeyi ve mekanizmasını kavrar |
| ÖÇ03 | Yüksek sıcaklıklarda kullanılabilecek malzemeleri kavrar |
| ÖÇ04 | Kusurlu oksit yapısını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | oksitlenme reaksiyonuna giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Oksitlenme kinetiği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Oksitlenmenin morfolojik görünümü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kusurlu oksit yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Yüksek sıcaklıkta korozyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Alaşımlaştırmanın etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | oksit tipleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Yıkım oksitlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | iç oksitlenme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Yüksek sıcaklıkta kullanılan malzemeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | mekanik özellikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Oksitlenme direnci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Genel tekrar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel tekrar 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||