Genel Bilgi
Kod | KM0067 |
Ad | Hormanlar ve vitaminler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Hormonların ve vitaminlerin sınıflandırması , regülasyonu hakkında bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği
Hormonal Regülasyon; Böbrek üstü bezi hormonları; Cinsiyet Hormonları; Tiroid Bezi Hormonları; Hipofiz ve hipotalamus Hormonları; Epifiz ve Timus Hormonları; Mide Barsak sitemi Hormonları; Vitaminlerin Biyokimyasal fonksiyonları; Yağda Çözünen Vitaminler; Suda Çözünen Vitaminler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hormonların Gücü-Hayatımızdaki Hemen Her Şeyi Kontrol Eden Salgıların Tarihi, Randi Hutter Epstein, Çeviri: Aysun Babacan
Notlar
Hormonların Gücü-Hayatımızdaki Hemen Her Şeyi Kontrol Eden Salgıların Tarihi, Randi Hutter
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hormonlar ve vitaminler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Hormonların sınıflandırılmasını bilir |
ÖÇ03 | Vitaminlerin sınıflandırılmasını bilir |
ÖÇ04 | Hormonların etki mekanizmasını açıklar |
ÖÇ05 | Vitaminlerin fonksiyonlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hormonlar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hormonal Regülasyon | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Böbreküstü bezi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cinsiyet hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tiroid bezi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hipofiz ve hipotalamus hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Epifiz ve timus hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mide barsak sistemi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yağda çözünen vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Suda çözünen vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vitaminler genel tekrar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hormonlar genel tekrar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |