Genel Bilgi
Kod | KM050 |
Ad | Advanced Algorithms in Chemistry |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kimyada ileri algoritmayı kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Sayısal yöntemler, çok bilinmeyenli denklemlerin çözümleri, matris işlemleri, Newton Paphson, Runge Kutta ve Euler yöntemleri, doğrusal ve doğrusal olmayan en küçük kareler yöntemi ve termal enerji depolama sistemleri simülasyonları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Yates P., Chemical Calculations Mathematics for Chemistry, 2007, ISBN:9780849391644
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyada örnek problemler için algoritma geliştirmeyi kavrar. |
ÖÇ02 | Çok bilinmeyenli denklem çözümleri ve matris işlemlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Newton Raphson, Runge Kutta, ve Euler metodlarının kimyasal problemlere uygulanmasını kavrar. |
ÖÇ04 | En küçük kareler yöntemiyle regresyon analizi yapmayı kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Algoritma geliştirme prensipleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çok bilinmeyenli denklemlerin çözümü için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kimyada problem çözümünde çok bilinmeyeli denklem algoritmasının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Matris işlemleri için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kimyada problem çözümünde matris işlemleri algoritmalarının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Newton Raphson metodu için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kimyada problem çözümünde Newton Raphson metodu algoritmasının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Runge Kutta ve Euler metodları için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kimyada problem çözümünde Runge Kutta ve Euler metodları algoritmalarının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Doğrusal en küçük karaler metodu için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kimyada problem çözümünde doğrusal en küçük karaler metodu algoritmasının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Doğrusal olmayan en küçük karaler metodu için algoritma geliştirilmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyada problem çözümünde doğrusal olmayan en küçük karaler metodu algoritmasının uygulanması | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Farklı algoritmaların beraber kullanıldığı kimya uygulamalarından örnekler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |