Genel Bilgi
Kod | KM049 |
Ad | İleri İnorganik Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin ileri düzeyde inorganik kimya konularını kavraması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste İleri inorganik kimya konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnorganik Kimya, Gary L. Miessler Donald A. Tarr
Notlar
Modern Inorganic Chemistry Jolly
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atomun yapısını açıklar. |
ÖÇ02 | Simetri elemanlarını sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Molekül orbital teorisini açıklar. |
ÖÇ04 | Koordinasyon Kimyasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Organometalik bileşikleri ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Biyokimya ve çevre kimyası ile inorganik kimyayı ilişiklendirir. |
ÖÇ07 | Katalizörleri sınıflandırır. |
ÖÇ08 | Metal ve ametalleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atomun yapısı | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Lewis ve VSPER | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Molekül orbital teorisi | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Simetri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Asitler ve Bazlar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kimyasal bağlar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Katı Kimyası | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Koordinasyon Kimyası | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Koordinasyon kimyası II: Bağlanma | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Koordinasyon Kimyası III: Elektronik spektrumlar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Koordinasyon Kimyası IV: Tepkime mekanizmaları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Organometaller Kimyası | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Organometalik tepkimeler ve kataliz | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Biyoinorganik ve çevre kimyası | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |