Genel Bilgi
Kod | KM044 |
Ad | Doğal Bileşiklerin Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
çeşitli doğal bileşiklerin yapısı ve sentezi için metodlar ve yeni gelişmelerin kavranmasını sağlamak
Dersin İçeriği
çeşitli doğal bileşiklerin yapısı ve sentezi konularını içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hostettmann, K., Andrew Marston, MaryseHostettmann, (1997), PreparativeChromatographyTechniques: Applications in Natural Product Isolation (Second Edition), Springer.
Notlar
Satyajit D. Sarker,Zahid Latif, Alexander I. Gray, (2006), Natural ProductsIsolation-secondedition (Methods in Biotechnology), HumanaPress
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | terpenler ve onların biyolojik özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | metilsiklopentanoid monoterpenlerin stereoseçimli sentezini öğrenir |
ÖÇ03 | withanaolidleri öğrenir ve kavrar |
ÖÇ04 | Narkisus alkolidleri öğrenir |
ÖÇ05 | doğal bileşiklerin antikanser aktivitelerini kavrar |
ÖÇ06 | doğal bileşikleri ayırma ve tanımlama tekniklerini kavrar |
ÖÇ07 | alkaloidleri öğrenir ve kavrar |
ÖÇ08 | biyolojik olarak aktif doğal laktonları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | terpenler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | terpenlerin biyolojik özellikleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | metilsiklopentanoid monoterpenler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | metilsiklopentanoid monoterpenlerin stereoseçimli sentezi | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | alkaloidler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | alkaloidlerin kimyasal ve biyolojik özellikleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | withanolidler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | laktonlar ve özellikleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Narkisus alkolidler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | fenilpropanoidler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | fenilpropanoidlerin yapısal irdelenmesi | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | doğal bileşiklerin antikanser aktiviteleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | doğal bileşikleri ayırma teknikleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | doğal bileşikleri tanımlama teknikleri | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | soru çözümleri ile genel konu tekrarı | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |