Genel Bilgi
Kod | KM601 |
Ad | İmpedans Spektroskopisi ve Organik Kaplamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İmpedans tekniğini öğrenerek uygulama aşamasına gelmek
Dersin İçeriği
İmpedansın temeli, birinci teori, impedans spektroskopisi, İmpedans diyagramları, elektronik eşdeğer devreler, yorumlama, organik kaplama,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
impedans spektroskopi kitapları
Notlar
impedans spektroskopi kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmpedans spektroskopisinin tarihi gelişimini kavrar |
ÖÇ02 | İmpedns spektroskopisinin teorisini kavrar |
ÖÇ03 | Randli metodunu kavrar |
ÖÇ04 | Elektronik eşdeğer devreyi kavrar |
ÖÇ05 | Yük transfer direncini kavrar |
ÖÇ06 | Kapasitansın anlamınıı kavrar |
ÖÇ07 | İmpedans tekniğinde deney yapmayı kavrar |
ÖÇ08 | Deney sonuçlarının değerlendirilmesini kavrar |
ÖÇ09 | Organik kaplamayı kavrar |
ÖÇ10 | Organik kaplama ve polimerlere suyun etkisini kavrar |
ÖÇ11 | suyun difüzyonunu kavrar |
ÖÇ12 | organik kaplamalara sıcaklığın etkisni kavrar |
ÖÇ13 | Koruma etkinliğinde kaplama yaşının önemini kavrar |
ÖÇ14 | Kaplamalar için Henry yasasının deneysel geçerliliğini kavrar |
ÖÇ15 | Hasar almış kaplamalar ve hasar almış kaplamarda impedans ölçümünü kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmpedans spektroskopisinin tarihi gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İmpedns spektroskopisinin teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Randli metodu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Elektronik eşdeğer devre | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yük transfer direnci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kapasitans | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İmpedans tekniğinde deney yapma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Deney sonuçlarının değerlendirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organik kaplama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organik kaplama ve polimerlere suyun etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | suyun difüzyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | organik kaplamalara sıcaklığın etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Koruma etkinliğinde kaplama yaşının önemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kaplamalar için Henry yasasının deneysel geçerliliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |