KM039 Metabolizma

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KM039
Ad Metabolizma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Metabolizmanın öğrencilere kavratılmasıdır

Dersin İçeriği

Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyon Tepkimeleri; Glikoliz ve Heksozların yıkımı; Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi; Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü; Yağ Asitlerinin Oksidasyonu; Amino Asit Oksidasyonu ve Üre Sentezi; Oksidatif Fosforlilasyon

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox

Notlar

Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyonu kavrar
ÖÇ02 Glikolizi ve Heksozların yıkımını kavrar
ÖÇ03 Sitrik Asit Döngüsünü kavrar
ÖÇ04 Yağ Asitlerinin Oksidasyonunu kavrar
ÖÇ05 Amino Asit Oksidasyonunu kavrar
ÖÇ06 Üre Sentezini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyon Tepkimeleri I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyolojik Oksidasyon- IRedüksiyon Tepkimeleri II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Glikoliz ve Heksozların yıkımı I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Glikoliz ve Heksozların yıkımı II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yağ Asitlerinin Oksidasyonu I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yağ Asitlerinin Oksidasyonu II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Amino Asit Oksidasyonu I Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Amino Asit Oksidasyonu II Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Üre Sentezi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Oksidatif Fosforililasyon Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:55