Genel Bilgi
Kod | KM022 |
Ad | Mineraller ve Önemi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Minerallaerin insan vücudundaki görevlerinin öğrencilere kavratılmasıdır
Dersin İçeriği
Demir, kalsiyum, magnezyum, sodyum, potasyum çinko, fosfor, bakır, iyot, bor, selenyum kükürt, krom, florür, manganez.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Saglıklı Yaşam İçin Vitaminler ve Mineraller, Dr. John Briffa
Notlar
Saglıklı Yaşam İçin Vitaminler ve Mineraller, Dr. John Briffa
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Demir mineralinin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Sodyum ve potasyum mineralinin önemini kavrar |
ÖÇ03 | Çinko mineralinin önemini kavrar |
ÖÇ04 | Kalsiyum mineralinin önemini kavrar |
ÖÇ05 | Fosfor mineralinin önemini kavrar |
ÖÇ06 | Bakır mineralinin önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demir elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalsiyum elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Magnezyum elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sodyum ve potasyum elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fosfor elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çinko elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bakır elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyot elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Selenyum elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kükürt elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Krom elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Flörür elementi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Manganez elementi I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Manganez elementi II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |