AR459 Suriye-Filistin Arkeolojisi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR459
Ad Suriye-Filistin Arkeolojisi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, MÖ 5.-4. binyıl boyunca Levant'taki karmaşık toplumların gelişimine ve MÖ 3. binyıl boyunca Levant'taki kentleşme ve kentsizleşme döngüsüne ilişkin kanıtları incelemektir.

Dersin İçeriği

Derste Levant'taki değişen sosyal karmaşıklık ve kentleşme düzeylerini yansıtan yerleşim örüntüleri, mimari, zanaat ürünleri, mezar örüntüleri, botanik ve faunal kalıntılar, ticari ilişkiler ve diğer arkeolojik kanıtlar işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yasur-Landau, A, E. Cline, Y. Rowan. 2018. The Social Archaeology of the Levant. Cambridge. Akkermans, PMM, G. Schwartz. 2003. The Archaeology of Syria. Cambridge.

Notlar

Killebrew, A., M. Steiner (eds.) 2013. The Oxford Handbook of the Archaeology of the Levant. Oxford. Golden, J., Y. Rowan. 2009. “The Chalcolithic period of the southern Levant: A synthetic review”. Journal of World Prehistory 22: 1-92. Richard, S. (ed.). 2020. New Horizons in the Study of the Early Bronze III and Early Bronze IV of the Levant. Eisenbrauns.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suriye ve Levant'ın doğal çevresini tanır
ÖÇ02 Suriye ve Levant'ta MÖ. 4. ve 3. bin sırasında şehirleşme döngüleri ve karşılaştırmalı kültürel kronolojiyi kavrar
ÖÇ03 Kuzey Suriye'de MÖ. 4. bin süreci şehirlerinin gelişim ve çöküşlerini kavrar
ÖÇ04 Mezopotamya kültürü geleneğinin gelişiminde Kuzey Suriye rolünü kavrar.
ÖÇ05 Suriye ve kuzey Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar.
ÖÇ06 Güney Levant'nın Geç Kalkolitik kültürlerini kavrar.
ÖÇ07 MÖ 4. bin sırasında Mısır ve Güney Levant ilişkisini kanıtları ile tanır.
ÖÇ08 Suriye ve Levant Erken Bronz Çağı sırasındaki kent topluluklarının mimarisi ve materyal kültürünü kavrar.
ÖÇ09 Levant ve diğer bölgeler arasında ticari ilişkileri kanıtları ile kavrar.
ÖÇ10 Suriye ve Levant'ta Erken Bronz Çağı sonu kent topluluklarının çöküşünü kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin hedefleri, bölgesel coğrafya ve doğal çevre tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği (MÖ. 4400-3100)- yerleşme örüntüleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- sosyal karmaşıklığın ortaya çıkışı tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Kuzey Levant'ın Geç Kalkolitiği- Uruk Mezopotamyası ile ilişkiler (MÖ. 3600-3000), ve Erken Bronz I-II'de (MÖ. 3000-2600) şehirsizleşme tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Kuzey Levant'ta Erken Bronz III-IVA (MÖ.2600-2250)- şehirler, saraylar ve tapınaklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Kuzey Levant'ta erken Bronz III-IVA - Zanaat ürünleri ve sanat tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Kuzey Levant'ta .Erken Bronz III-IVA - ölü gömme pratikleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi (MÖ. 4500-3800) - kasaba ve köyler tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Güney Levant'ın Geç Kalkolitik Dönemi- ölü gömme pratikleri, metalurji, meslekler tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Güney Levant'ın Erken Bronz I'i- Köy yaşamına dönüş (MÖ. 3800-3300) ve Mısırlı koloniler (MÖ.3300-3100 tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Güney Levant'ta Erken Bronz II-III (MÖ. 3000-2500)- şehirler, saraylar, tapınaklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Güney Levant'ta Erken Bronz II-III - ekonomik üretimler ve ölü gömme pratikleri tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Güney Levant'ta Erken Bronz IV (MÖ: 2500-2200)- şehirlerin çöküşü ve çobansı topluluklar tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Kuzey Levant'ta Erken Bronz IVB- karışık bir manzara tavsiye edilecek makale okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.06.2024 02:27