Genel Bilgi
Kod | AR450 |
Ad | Bitirme Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmak ve profesyonel yaşamlarında yayın yapabilmeleri için gerekli araştırma ve yazma altyapısını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, araştırılacak konunun kapsamlı bir şekilde incelenmesi, konu ile ilgili kaynakçanın taranması ve konunun yazım kurallarına uygun olarak yazılması öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri 2022, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Pegem A Yayıncılık - Akademik Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belli bir konuda araştırmaya nasıl başlaması gerektiğini hatırlar |
ÖÇ02 | Araştırma sorularını saptar. |
ÖÇ03 | Soruların cevaplarına ulaşacak araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Kaynak taramasını nasıl yapması gerektiğini bilir. |
ÖÇ05 | Yazım metodlarını kullanır |
ÖÇ06 | Konuyu irdeleme metodlarını ve yöntemlerini uygular |
ÖÇ07 | Bir konuda araştırma yapmak için baştan sona takip edilmesi gereken bütün aşamaları ortaya koyar |
ÖÇ08 | Araştırma konusunu detaylı olarak değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme | Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Tez çalışması ile ilgili literatür taraması | Tez konusu ile ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma | Tez konusu ile ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama | Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma | Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma | bütün kaynakları toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi | Kitap ve makalelerden dip not yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi | Ana ve alt başlıkların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tez bölümlerinin yazımı | Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Tezin alt bölümlerinin yazımı | Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Tezin bölümlerinin okuması | Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Tezin alt bölümlerinin okuması | Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Tezin son kontrolü | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Tezin değerlendirmesi | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |