Genel Bilgi
Kod | AR454 |
Ad | Nümismatik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı nümismatik bilimine temel bilgiyi ve sikkelerin yardımıyla Antik çağın siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamını ve tarihsel süreci tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Antik çağın siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamının araştırılmasında kullanılan ve sikkeleri tarihsel değerlendirmeye kazandıran Antik Kentlerin (polis) darp ettiği sikkeler işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Stefan Karwiese, Antik Nümizmatiğe Giriş, Arkeoloji ve sanat Yay.
Notlar
Oğuz Tekin, Eskiçağ'da Para, eskiçağ Bilimleri Enst. yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nümismatik biliminde temel bilgiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Antikçağda para ve ticaret ile ilgili temel terimleri açıklar. |
ÖÇ03 | Antikçağın sikkeler yardımıyla tarihsel sürecini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Kazılarda bulanan sikkeler için gereken altyapı bilgiyi kavrar. |
ÖÇ05 | Sikke betimleri sayesinde Roma portre sanatına bağlantıları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Sikke basım tekniğini, birimleri açıklar. |
ÖÇ07 | Sikkeler üzerindeki betimler sayesinde mitolojik bilgisini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Sikkeler sayesinde eskiçağdaki politik ilişkileri ve ticaret yollarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanımı, kronoloji ve kaynakça | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
2 | Para kullanımından önceki zaman, paranın yerine kullanılan malzeme | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
3 | Sikke basım tekniği | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
4 | Betimleri ve yazıları | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
5 | Ticaret, ilk paranın icadı ve kullanımı | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
6 | Antik çağda sikke grupları | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
7 | Birimler | Genel Tekrar | |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | |
9 | I. Arkaik Dönem | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
10 | II. Klasik ve Helenistik Dönemler | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
11 | Roma Dönemi | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
12 | II. İmparatorluk Dönemi eyaletlerde basılan sikkeler | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
13 | Bizans Sikkeleri | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
14 | Antik Dönemde definecilik | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |