Genel Bilgi
Kod | OKLZ213 |
Ad | Yaratıcılık ve Geliştirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞULE ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ŞULE ERDEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.
Dersin İçeriği
Yaratıcılık ve kuramlarını, önemini, yaratıcı çevrenin özelliklerini, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ÖMEROĞLU E., VE DERE, Z. 2018. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE YARATICI ETKİNLİKLER, EĞİTEN KİTAP.
Notlar
Eroğlu Ö. 2017. Çocuk ve Yaratıcılık, Tekhne Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklar |
ÖÇ03 | Yaratıcılığın basamaklarını açıklar |
ÖÇ04 | Yaratıcı çocuklar yetiştirmede aile ve okulun rolünün önemini anlar |
ÖÇ05 | Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar |
ÖÇ06 | Yaratıcılığı engelleyen faktörleri açıklar |
ÖÇ07 | Çocukların yaratıcılığının desteklenmesinde etkinliklerin önemini anlar |
ÖÇ08 | Çocukların yaratıcılığını destekleyici etkinlikler planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yaratıcılığın önemini ve kuramlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yaratıcılığın basamakları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yaratıcılığı engelleyen faktörler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yaratıcı etkinliklerden çember zamanı etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yaratıcı etkinliklerden Türkçe etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yaratıcı etkinliklerden drama etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yaratıcı etkinliklerden müzik etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yaratıcı etkinliklerden oyun etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yaratıcı etkinliklerden okuma-yazmaya hazırlık etkinliği | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlik uygulaması | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |