OKLS213 Erken Çocuklukta Temel Bilimsel Kavramlar

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS213
Ad Erken Çocuklukta Temel Bilimsel Kavramlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek temel kavramların tanıtılması.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek temel kavramlar. Yaşam bilimleri, Fizik bilimleri, Dünya ve uzay bilimleri.

Dersin Ön Koşulu

Erken çocukluk fen eğitimi dersinin alınmış olması.

Kaynaklar

Erken Çocukukta Bilim eğitimi- Nobel yayınevi Charlesworth, R. & Lind, K. K. (2010). Math and science for young children. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning. 2. American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1999). Dialogue on early childhood science, mathematics and technology education. Washington, DC: AAAS

Notlar

Erken Çocukukta Bilim eğitimi- Nobel yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisini kullanarak etkinlik tasarlar.
ÖÇ03 Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek bilimsel süreç becerilerini belirleyebilir.
ÖÇ04 Erken çocuklukta Yaşam bilimi, fizik bilimi, dünya ve uzay bilimi kavramlarını seçebilir.
ÖÇ05 Erken bilim eğitimi etkinlikleri için farklı sorular tasarlar.
ÖÇ06 Bilim kavramlarının eğitimde uygun bir şekilde kullanılmasına yönelik yöntemleri ayırt eder.
ÖÇ07 Bilim kavramlarının resimli çocuk kitaplarındaki doğru kullanımını sorgular.
ÖÇ08 Erken bilim kavramlarına ilişkin kavram yanılgılarını saptar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği ve kaynaklarının tanıtılması Ders izlencesi- Ders içeriği ve kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Erken çocuklukta kavram gelişimi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Erken çocuklukta kavram seçimi ilgil kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Yaşam bilimleri kavramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Fizik Bilimi kavramları İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 dünya ve uzay bilimleri kavramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yaşam bilimi, Fizik Bilimi, Dünya ve Uzay bilimi kavramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yaşam bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Fizik bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Yaşam bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 Fizik bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Erken bilim kavramlarına yönelik kompleks etkinlik tasarlama ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:03