Genel Bilgi
Kod | OKLS213 |
Ad | Erken Çocuklukta Temel Bilimsel Kavramlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek temel kavramların tanıtılması.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek temel kavramlar. Yaşam bilimleri, Fizik bilimleri, Dünya ve uzay bilimleri.
Dersin Ön Koşulu
Erken çocukluk fen eğitimi dersinin alınmış olması.
Kaynaklar
Erken Çocukukta Bilim eğitimi- Nobel yayınevi Charlesworth, R. & Lind, K. K. (2010). Math and science for young children. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning. 2. American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1999). Dialogue on early childhood science, mathematics and technology education. Washington, DC: AAAS
Notlar
Erken Çocukukta Bilim eğitimi- Nobel yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisini kullanarak etkinlik tasarlar. |
ÖÇ03 | Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek bilimsel süreç becerilerini belirleyebilir. |
ÖÇ04 | Erken çocuklukta Yaşam bilimi, fizik bilimi, dünya ve uzay bilimi kavramlarını seçebilir. |
ÖÇ05 | Erken bilim eğitimi etkinlikleri için farklı sorular tasarlar. |
ÖÇ06 | Bilim kavramlarının eğitimde uygun bir şekilde kullanılmasına yönelik yöntemleri ayırt eder. |
ÖÇ07 | Bilim kavramlarının resimli çocuk kitaplarındaki doğru kullanımını sorgular. |
ÖÇ08 | Erken bilim kavramlarına ilişkin kavram yanılgılarını saptar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ve kaynaklarının tanıtılması | Ders izlencesi- Ders içeriği ve kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Erken çocuklukta kavram gelişimi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Erken çocuklukta kavram seçimi | ilgil kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Yaşam bilimleri kavramları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fizik Bilimi kavramları | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | dünya ve uzay bilimleri kavramları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaşam bilimi, Fizik Bilimi, Dünya ve Uzay bilimi kavramları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Yaşam bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fizik bilimi kavramlarına yönelik pedagojik alan bilgisi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yaşam bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Fizik bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik etkinlik tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Erken bilim kavramlarına yönelik kompleks etkinlik tasarlama | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |