Genel Bilgi
Kod | OKLS403 |
Ad | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, hastanede yatan çocukların bu süreçte gelişim ve eğitimlerinin desteklenmesi yönünde farkındalık sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Hastanede yatan çocukların gelişimleri, ilgi ve ihtiyaçları, psikolojik destek sağlama konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma (Editör: Prof.Dr. Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ) PegemA Yayıncılık
Notlar
Hastane, Çocuk ve Aile
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını bilir. |
ÖÇ02 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını araştırır. |
ÖÇ03 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi değerlendirir. |
ÖÇ04 | Hasta çocuğun teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma sürecini bilir. |
ÖÇ05 | Hastanede yatan çocuklar yönelik etkinlik planları hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Hasta çocuğun teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreci | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Hastaneye hazırlayıcı eğitim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Hastanede yatan çocuklara yönelik müzik etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
9 | Hastanede yatan çocuklara yönelik hikaye etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Hastanede yatan çocuklara yönelik sanat etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik matematik etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Hastanede yatan çocuklara yönelik drama etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim | Araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Hastanede yatan çocuklar için eğlence programı planlama ve uygulama | Okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Değerlendirme | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |