OKLS403 Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS403
Ad Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, hastanede yatan çocukların bu süreçte gelişim ve eğitimlerinin desteklenmesi yönünde farkındalık sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Hastanede yatan çocukların gelişimleri, ilgi ve ihtiyaçları, psikolojik destek sağlama konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma (Editör: Prof.Dr. Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ) PegemA Yayıncılık

Notlar

Hastane, Çocuk ve Aile


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını bilir.
ÖÇ02 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını araştırır.
ÖÇ03 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi değerlendirir.
ÖÇ04 Hasta çocuğun teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma sürecini bilir.
ÖÇ05 Hastanede yatan çocuklar yönelik etkinlik planları hazırlar, uygular ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Hasta çocuğun teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Hastaneye hazırlayıcı eğitim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Hastanede yatan çocuklara yönelik müzik etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
9 Hastanede yatan çocuklara yönelik hikaye etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik sanat etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik matematik etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Hastanede yatan çocuklara yönelik drama etkinlikleri planı hazırlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim Araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Hastanede yatan çocuklar için eğlence programı planlama ve uygulama Okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Değerlendirme Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 01:41