EFMZ422 Öğretmenlik Uygulaması II

15 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ422
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alana özgü gözlem yapma, özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak uygulama yapabilmektir.

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 2. MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

Notlar

Çukurova Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğretmenlik Uygulaması I ve II Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini belirtir
ÖÇ02 Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanımlar
ÖÇ03 Bir günlük etkinlikleri uygular
ÖÇ04 Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre hazırlar
ÖÇ05 Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre uygular
ÖÇ06 Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre tartışır
ÖÇ07 Eğitim ortamını düzenler
ÖÇ08 Sınıf yönetimi becerilerini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma Gözlem yöntem tekniklerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 öğrenme ortamını gözlemleme Gözlem yöntem tekniklerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 çocukla iletişim ve gözlem yapma Gözlem yöntem tekniklerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, uygulama yapma Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, materyal hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, uygulama yapma, materyal hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 etkinlik planı hazırlama Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 aile katılımını planlama Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 çocuklarla etkili iletişim kurma Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 kavram listesini oluşturma Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 kazanım gösterge listesi oluşturma Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 çocuk değerlendirme Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 değerlendirme Konu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (Saat) 370
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,80
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 01:41