OKLS404 Çocuk ve Medya

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS404
Ad Çocuk ve Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, medyanın çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kılıç, Ş. (Ed.) (2021). Çocuk ve Medya. Pegem Akademi.

Notlar

çizgi filmler ve resimli çocuk kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya ile ilgili genel kavramları tanır
ÖÇ02 Dijital medya ile ilgili literatürü açıklar ve dijital medya ürünlerini tanır
ÖÇ03 Dijital medyanın çocukların fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini değerlendirir
ÖÇ04 Televizyon programlarını çocuğa uygunluk bakımından yorumlar ve değerlendirir
ÖÇ05 İnternet kaynaklarını çocuğa uygunluk bakımından yorumlar ve değerlendirir
ÖÇ06 Mobil uygulama ve oyunları çocuğa uygunluk bakımından yorumlar ve değerlendirir
ÖÇ07 Dijital medya, çocuk ve ebeveyn ilişkilerini açıklar
ÖÇ08 Medya unsurlarını eğitim ortamında kullanır
ÖÇ09 Gelişime uygun medya ile ilgili yeni öneriler geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı, kaynaklar ve kaynaklara ulaşma hakkında bilgi verilmesi Ders izlencesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dijital medya ürünlerinin tanıtılması (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çocuğun gelişiminde medyanın önemi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Medya ve şiddet ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Medya ve zorbalık ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Medya ve çocuk hakları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Medya ve Çocukluk obezitesi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Erken çocuklukta dijital medya ürünlerinin kullanımı ve aile ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Dijital medyaya erişim ve kullanımda okulun rolü ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Erken çocuklukta dijital medya ürünlerinin kullanımı ve öğretmen ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Dijital medya ve güncel konular ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 01:41