Genel Bilgi
Kod | ARY711 |
Ad | M.Ö. 1. Binyılda Anadolu Arkeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Amacı / Hedefi
M.Ö. 1 Binyılda Anadolu'nun arkeolojisini, tarihini, geçmiş kültürlerden ve uygarlıklardan günümüze kalmış eserlerin ayrıntılı bir şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
M.Ö. 1 Binyılda Anadolu'da yaşamış uygarlıklar ve bunların kültürel özellikleri ayrıntılı bir şekilde anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin hocasının ders notları ve görselleri
Notlar
Güncel ders kaynakları verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | M.Ö. 1 Binyılda Anadolu coğrafyasında kurulan uygarlıklar ve bunların siyasi, kültürel, arkeolojik ve tarihsel gelişimleri ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | M.Ö. 1 Binyılda Anadolu'da yaşamış medeniyetlerin çevre kültürlerle olan ilişkileri, köken ve etkileşimlerini inceler. |
ÖÇ03 | Ege Deniz kavimleri Göçleri ve Anadolu'ya etkilerini yorumlar. |
ÖÇ04 | M.Ö. 1 Binyıl başlarında Anadolu'da ilk kentlerin oluşumu, İon, Aol ve Dor sanatı. |
ÖÇ05 | Sub-Miken Dönemi sanatını kavrar. |
ÖÇ06 | Anadolu'da Geometrik Dönem'de mimari, seramik ve plastik sanatlarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Anadolu'da Proto-Geometrik Dönem Sanatını kavrar. |
ÖÇ08 | Anadolu'da Dedalik-Oriantalizan Dönem Sanatını öğrenir. |
ÖÇ09 | Anadolu'da Arkaik dönem sanatı ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Anadolu'da klasik Dönem sanatını öğrenir |
ÖÇ11 | Anadolu Hellenistik Dönem Sanatını öğrenir |
ÖÇ12 | Anadolu Erken Roma Dönemi Sanatını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | M.Ö. 1 Binyılda yaşamış Anadolu Uygarlıklarını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Ege Deniz kavimleri Göçleri ve Anadolu'ya etkilerini yorumlar. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | M.Ö. 1 Binyıl başlarında Anadolu'da ilk kentlerin kurulması, İon, Aol ve Dor sanatını öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Miken ve Sub-Miken Dönemi sanatını öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Anadolu Proto Geometrik Dönem mimari, seramik ve plastik sanatlarını öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Anadolu Geometrik Dönem mimarisi, seramik ve plastik sanatlarını öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | Bitirme Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
8 | Dedalik-Oriantalizan Dönem Sanatını öğrenir. | Kitap ve makae okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
9 | Anadolu'da Arkaik dönem sanatı ve özelliklerini öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Klasik Dönem sanatını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Hellenistik Dönem sanatını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Erken Roma İmparatorluk Dönemi Sanatını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Geç Hitit Devletleri-Krallıkları'nın sanatlarını öğrenir. | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Urartu Sanatını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Frig Sanatını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | M.Ö.1 Bin Yıl Anadolu Uygarlıkları ve sanatlarının genel değerlendirmesini öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sınavı | Kitap ve makale okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |