Genel Bilgi
Kod | ARY703 |
Ad | M.Ö.II. Binyılda Anadolu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dönemde Anadolu uygarlıkları hakkında daha ayrıntılı çalışılabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dönemde Karum Çağı ve Hititler üzerinde durulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Wenzen, J. (haz.) 2002, Hititler ve Hitit İmparatorluğu Bin Tanrılı Halk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MÖ II. Binin ilk çeyreğinde Mezopotamya ile Orta Anadolu arasında bir ticaret sisteminin kurulmasının nedenlerini ve olayları araştırır. |
ÖÇ02 | Hitit devletinin kuruluşundaki nedenleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Hitit devletinin gelişimini analiz eder. |
ÖÇ04 | MÖ II. Binin ikinci yarısındaki Önasya dünyasındaki güçleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Hitit devletini yıkılışındaki olayları ayrıntılı bir şekilde tartışır. |
ÖÇ06 | Bu dönemde tüm Anadolu'daki ülkeleri yazılı belgelerin ışığında tanımlar. |
ÖÇ07 | İnterdisipliner çalışmaları yürütür. |
ÖÇ08 | Karum Çağındaki bilinen kervan yollarının dışında yazılı metinleri yorumlayarak yeni güzergahlarla ilgili teoriler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Koloni çağını hazırlayan faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Assur ile Kaniş arasındaki ticaret sistemi ve diğer Anadolu kentlerinin bu sistemle ilişkileri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Yazılı belgeler ışığında tarihi coğrafya ve Karum ile Wabartumlar | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Assur Ticaret Kolonileri Çağı mimarisi | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seramik ve küçük buluntular | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Gliptik | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hitit devletinin kurulmasını sağlayan etmenler | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hitit siyasi tarihi ve kralların icraatları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Hitit devletinin Çukurova ve Kuzey Suriye politikaları | makale okunması ve eleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hitit kentleri ve mimarisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Hitit propagandasıyla ilgili veriler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Hitit seramiği ve küçük buluntular | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Hitit devletinin yıkılışı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | genel değerlendirme | Soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |