ARY719 Seramik Gelenekleri Işığında MÖ II. Binde Anadolu ve Ege Dünyası

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY719
Ad Seramik Gelenekleri Işığında MÖ II. Binde Anadolu ve Ege Dünyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste MÖ II. Binde Anadolu’da, Akdeniz ve Ege dünyasındaki topluluklar tarafından kullanım görmüş seramik kültürlerinin tanıtılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

MÖ II. Binde Anadolu’da, Akdeniz ve Ege Bölgelerinde gelişen kültürlerin geliştirdikleri seramikler tanıtılarak, bunların kültürler arası etkileşimdeki önemini ortaya koymaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

A.T.Ökse, 2012, Önasya Arkeolojisinde Çanak Çömlek, Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Furumark, A. 1972. Mycenaean Pottery I: Analysis and Classification, Stockholm. Müller-Karpe, A. 1988. Hethitische Töpferei Der Oberstadt von Hattuşa: Ein Beitrag zur Kenntnis spӓt-groβreichszeitlicher Keramik und Töpferbetriebe. Marburger Studien Zur Vor Und Frühgeschichte Band 10. Marburg/Lhan. Parzinger, H. - Sanz, R. (1992). Die Oberstadt von Hattuşa. Hethitische Keramik aus dem Zentralen Tempelviertel. Berlin.

Notlar

Kozal, E. (2003). “Analysis of the Distribution Patterns of Red Lustrous Wheel-made Ware, Mycenaean and Cypriot Pottery in Anatolia in the 15th-13th centuries B.C.”, Identifying Changes from Bronze to Iron Ages in Anatolia and its Neighbouring Regions, Symposium, İstanbul Kasım 2002, Eds. B. Fischer, H. Genz, E. Jean, K. Köroğlu, Istanbul: 65-77. Kozal, E. (2012). “A Discussion of the Origin and the Distribution Patterns of Red Lustrous Wheel-made Ware in Anatolia: Cultural Connections across the Taurus and Amanus Mountains”, La Cappadoce Méridionale de la préhistoire à la période byzantine. 3èmes Rencontres D’Archéologie de L’iféa. İstanbul, 8-9 Novembre, 2012, Eds. Dominique Beyer, Olivier Henry, Aksel Tibet, 53-64


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 MÖ II.binyılda Anadolu ve Ege dünyasının politik durumunu tanımlar.
ÖÇ02 MÖ II.binyılda Anadolu ve Ege dünyasının kronolojisini açıklar.
ÖÇ03 Orta Tunç çağında Anadolu seramik kültürlerini açıklar.
ÖÇ04 Orta Tunç çağında Ege ve Akdeniz dünyasında ortaya çıkan sermik geleneklerini tartışır
ÖÇ05 Geç Tunç Çağı’nda Anadolu seramik kültürlerini değerlendirir.
ÖÇ06 Geç Tunç Çağında Akdeniz dünyasında görülen kültürleri açıklar.
ÖÇ07 Aynı dönemde bölgeler arası etkileşimi tartışır.
ÖÇ08 Anadolu’da ve Doğu Akdeniz’de görülen Miken ve Kıbrıs seramiklerini örneklerle açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 MÖ II.binde Anadolu politik yapısı Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 MÖ II.Bin Ege ve Akdeniz dünyasının politik yapısı, Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Orta ve Geç Tunç Çağı Anadolu, Ege ve Akdeniz coğrafyası kültürleri kronolojisi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Orta Tunç Çağı’nda Anadolu Seramik kültürleri (ATKÇ, Suriye-Kilikya geleneği, Habur seramikleri) Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Orta Tunç Çağı Ege ve Akdeniz dünyası seramik kültürleri Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Hitit seramiğinin ortaya çıkışı, gelişimi ve yayılımı Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Hitit seramikleri üzerinde görülen çömlekçi işaretleri Kitap ve makale okuma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınavlar ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Orta Tunç Çağı Kıbrıs seramik kültürleri Kitap ve makale okuma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Geç Tunç Çağı seramik kültürleri Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Kırmızı Perdahlı Çark yapımı mallar ve köken sorunu Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Miken Seramiği Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Miken Seramiği’nin Doğu Akdeniz ve Anadolu’daki yayılımı Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Uluburun Batığı Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Seramik buluntuların ışığında MÖ II.bin de ticaret Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 10:50