Genel Bilgi
Kod | ILEM836 |
Ad | Kadın Çalışmaları ve Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri hem geleneksel hem de yeni medya ile eleştirel bir şekilde ilgilenmeye teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, kadınlar ve medya arasındaki karmaşık ilişkileri incelemektedir. Medyanın çeşitli biçimler aracılığıyla cinsiyet temsillerinin nasıl oluşturulduğunu ve yayıldığını araştırmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Dönmez, R.Ö, ve Şimga,H.G. (2015). Medya ve Toplumsal Cinsiyet: Teori, araştırma ve Aktivizm. Koç Üniv. Yay.
Notlar
Gill, R. (2007). Cinsiyet ve Medya. Polity Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kadın Çalışmaları ve Medya kavramlarını açıklayabilecek yetkinliğe sahip olur. |
ÖÇ02 | Feminizm teorileri ile ilgili tartışmalar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Kadın Çalışmalarının tarihçesi ve temel kavramları konusunda farkındalık kazanır. |
ÖÇ04 | Medyanın toplumdaki cinsiyet görüşlerini nasıl şekillendirdiğini ve bununla ilgili yaşanan sorunları analiz edebilir. |
ÖÇ05 | Geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine eleştirel yaklaşımla Sosyal Bilimler alanına uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Sosyal bilimler alanında kadın ve feminizm konularında eleştirel düşünme yöntemi ile makale yazabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kadın Çalışmaları ve Medyaya Giriş | Tanışma ve Temel Kavramlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Medya ve Cinsiyet Teorileri | Makale Okuma ve Analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kadınlar ve Medya Üzerine Tarihsel Perspektifler | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Liderlik rollerinin analizi | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Geleneksel Medyada kadın Temsili | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yeni Medyada Kadınlar | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Medya, Kültür ve Kimlik | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Medyada Cinsiyet, Irk ve Sınıf | Makale Okuma ve Analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Küresel Perspektifler | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Feminist Aktivizm | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Medyada başarılı kadın vaka çalışmaları | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Medya Temsili ile ilgili Etik Sorunlar | Makale Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Proje Sunumları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Genel Değerlendirme | Soru ve Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |