Genel Bilgi
Kod | MU463 |
Ad | Mezuniyet Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluştruma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mezuniyet çalışması ile ilgili kitap ve yayınlar
Notlar
Mezuniyet çalışması ile ilgili kitap ve yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir |
ÖÇ02 | Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir |
ÖÇ04 | Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
ÖÇ05 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
ÖÇ06 | Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
2 | Projesinde kullanılan araştırma materyallerinin hazırlanması | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 1 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 2 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 3 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 4 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 5 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 6 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 7 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 8 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 9 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 10 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 11 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Danışmanca belirlenen konu hakkında deneysel çalışmalar 12 | Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | oru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | oru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |