Genel Bilgi
Kod | ILEMS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin ders kapsamında çalışmak istedikleri alanda hazırlayacakları rapor ile tez çalışmasına bir hazırlık oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin bir araştırma konusu belirleyerek, bu araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapmalarını, araştırma yöntemi belirlemelerini ve rapor hazırlayarak, bunu sunmalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap
Notlar
Howard Becker, Sosyal Bilimcinin Yazma Çilesi, Heretik Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yapmak istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Araştırma sorusu hazırlayabilir. |
ÖÇ03 | Araştırma yapacağı konuda literatür incelemesi yapar ve literatürdeki bilgileri konusu çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Araştırma yapacağı konuya uygun yöntem belirler. |
ÖÇ05 | Yaptığı araştırmayı rapor haline getirir. |
ÖÇ06 | Hazırladığı raporu grup önünde sunar. |
ÖÇ07 | Hazırladığı raporu verilen geribildirimden yararlanarak geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma sorularının belirlenmesi | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür incelemesi I | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür incelemesi II | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür incelemesi III | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür incelemesi IV | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatürün değerlendirilmesi | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Araştırma, okuma, yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Araştırma yönteminin belirlenmesi I | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma yönteminin belirlenmesi II | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öneriler geliştirme I | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öneriler geliştirme II | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Rapor hazırlama | Araştırma, okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Raporun sunulması | Sunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Raporun değerlendirilmesi | Araştırma, okuma, yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, okuma, yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, okuma, yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |