Genel Bilgi
Kod | ILEM745 |
Ad | Dijital Dönüşüm ve Dijital Okuryazarlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital dönüşüm sürecini tanımlamalarını ve dijital okuryazarlık konusunda bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlık süreci hakkında öğrencilere bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Manovich, L. (2001). The Language of New Media, MIT Press- Gilster, P. (1998). Digital Literacy, Wiley
Notlar
Manovich, L. (2001). The Language of New Media, MIT Press- Gilster, P. (1998). Digital Literacy, Wiley
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bu derste öncelikle dijital dönüşüm süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
ÖÇ02 | Dünyada dijital dönüşüme yönelik süreci takip eden öğrenciler, dijital okuryazarlık konusundaki gelişmeleri de öğreneceklerdir |
ÖÇ03 | Derste öğrenciler, dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlığın eğitim sürecindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
ÖÇ04 | Dijital okuryazarlık konusundaki eğitim sürecinde yaşanan yenilikleri araştıracaklar, derste bunlar hakkında bilgi paylaşımı yapacaklardır. |
ÖÇ05 | Dijital okuryazarlığın geleneksel okuryazarlığın ardından toplumsal bağlamda yarattığı değişime yönelik okumalar yaparak, bu konuyu değerlendirebileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi ve derse giriş | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dijital Okuryazarlığın Bileşenleri Yaşam Tarzının Bir Bileşeni Olarak Dijital Okuryazarlık | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Eğitim ve Dijital Okuryazarlık Dijital Okuryazarlık ve Sorunlar | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Dijital Okuryazarlık Düzeyini Değerlendirme Yeni Bir Dijital Okuryazarlık | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çevrimiçi İletişim | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çevrimiçi Güvenli Katılım | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çevrimiçi İçerik Tasarlama | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dijital Olarak Ortak Çalışma | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dijital güvenlik ve dijital okuryazarlık | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | 21. Yüzyılda Dijital Okuryazarlık | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Araştırma Konusu Türkiye’de İçerik Oluşturma Süreci | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Dijital Okuryazarlık Hakkında Okumalar | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Dünyada Dijital Dönüşüm, Politikalar | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Ders Hakkında Genel Değerlendirme | Ders okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |