ILEM734 Siyasal İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM734
Ad Siyasal İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders politik iletişimin temel kavramlarını tanıtmaktadır. Bu kavramlar ders boyunca geleneksel kitle iletişim araçları (televizyon, radyo, basın) ve etkileşimli çevrimiçi medya bağlamında nasıl uyguladıklarını karşılaştırılacaktır.

Dersin İçeriği

Ders, geleneksel medya ile etkileşimli dijital medyanın politik kullanımları ve teorik, ampirik problemleri değerlendirmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Graber, D.A.(1981). “Political Language”, Handbook of Political Communication, Nimmo & Sanders (Ed), Beverly Hills:Sage Publications, 195-223

Notlar

Kapani, M.(2009). Politika Bilimine Giriş, Ankara: Bilgi Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci politika bilimi ile iletişim arasındaki ilişkiyi kurabilecektir.
ÖÇ02 Politik iletişimin araçlarını öğrenecektir.
ÖÇ03 Politik iletişimin çalışma alanın sınır ve imkanlarını değerlendiriebilecektir.
ÖÇ04 Genel kavramsal çerçeve geliştirecektir.
ÖÇ05 Öğrenci siyaset bilimine genel giriş yapabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı kaynakları anlatma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel kavramlar: siyaset, devlet, egemenlik, özgürlük, yurttaşlık, otorite, ideoloji, siyasal iktidar, Yunan siyasal düşüncesi M. Kapani, Politika Bilimine Giriş, s. 13-32 , sf 111-127 G. Poggi, Modern Devletin Gelişimi, s. 15-30 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Medya ve demokrasi arasındaki ilginin kurulduğu siyasal iletişime yansımalarının izlenmesi Ulrich Beck, Siyasallığın İcadı, 199-233 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Habermasın kamusal alan düşüncesi ve bunun siyasetle ilgisinin değerlendirilmesi. Juurgen Habermas, The Structural Change of the Public Sphere. Cambridge MIT Press 1989, 1, 43. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 medya sistemlerinde normatife ve analitik yaklaşımların politik iletişimle ilişkisi Hallin, Daniel C. And Paolo Mancini. 2004. Comparing media systems: three models of media and politics. Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press, pp. 1-45 and 296-306. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Siyasi iletişimin iletişim çalışmalarına etkisi Jurgen Habermas, Political Communication in Media Society, Does Democracy Still Enjoy an Epistemic Dimension, The Impact of Normative Theory on Empirical Research, Communication Theory, Volume 16, Issue 4, 1 November 2006, Pages 411, 426 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Popülizm ve medya. Gurevitch, M., Coleman, S., Blumler, J. G. (2009). Political communication, Old and new media relationships. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 625(1), 164-181. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Popülizm ve medya II Yılmaz Z (2017). Popülizm, Halk ve Demokrasi, Temsili Demokrasinin Açmazları ve Radikal Demokratik Bir Popülizmin İmkanları. Mülkiye Dergisi, 41 (1), 33,65. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 interaktif medyanın siyasal iletişim süreçlerine yöndeşmesi Blumler, J. G., Gurevitch, M. (2001). The new media and our political communication discontents, Democratizing cyberspace. Information, Communication , Society, 4(1), 1-13. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Siyasal İletişim uygulamaları Darren G Lilleker Key Concepts in Political Communication, Ekitap Sage Publications 224 sayfa Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Politik iletişim ve reklam Brian McNair, 2012 Introduction to Political Communication ROUTLEDGE Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Politik iletişim ve pazarlama Brian McNair, 2012 Introduction to Political Communication ROUTLEDGE Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Politik iletişim ve yeni medya kullanımı Stieglitz, S. Dang-Xuan, L. Soc. Netw. Anal. Min. (2013) 3: 1277. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 genel değerlendirme Blumler, J. G., Kavanagh, D. (1999). The third age of political communication: Influences and features. Political communication, 16(3), 209-230. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 03:17