Genel Bilgi
Kod | ILEM726 |
Ad | Feminist Film Kuramı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
To examine feminist film theories, to develop a critical perspective by using them in the analysis of films.
Dersin İçeriği
Feminst film kuramlarını incelemek, filmlerin analizinde kullanarak eleştirel bir bakış açısı geliştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ryan, M., Lenos, M. (2014). Film Çözümlemesine Giriş: Anlatı Sinemasında Teknik ve Anlam (1. Baskı). Ankara: De Ki Yayınları. Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi-Ve Ayna Çatladı (1. Baskı). İstanbul: Agora Kitaplığı.
Notlar
Kabadayı, L. (2013). Film Eleştirisi:Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler (2. Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Özarslan, Z. (2013). Film Eleştirisi El Kitabı (1. Baskı). Ankara: Dipnot Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Feminist yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ02 | Medya metinlerini değerlendirmeyi öğrenir |
ÖÇ03 | sinema ve feminist düşünce arasında ilişki kurar |
ÖÇ04 | Feminist film yaklaşımlarını bilir |
ÖÇ05 | Feminist sinemayı değerlendirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Feminizm genel giriş | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Feminizmin doğuşu ve sinema ile ilişkisi | Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi-Ve Ayna Çatladı (1. Baskı). İstanbul: Agora Kitaplığ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Feminizmin doğuşu ve sinema | Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi-Ve Ayna Çatladı (1. Baskı). İstanbul: Agora Kitaplığ | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Lacan ve Sinema | Lacan, J. (2013). Fallusun Anlamı; [The Signification of Fallus]. (S. M. Tura, Çev.) İstanbul: Altı Kırk Beş Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lacan, Feminizm ve Sinema | Lacan, J. (2013). Fallusun Anlamı; [The Signification of Fallus]. (S. M. Tura, Çev.) İstanbul: Altı Kırk Beş Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Mulvey ve Feminist Sinema | MULVEY, Laura (1997). Görsel Haz ve Anlatı Sineması, (Çev. Nilgün Abisel), Kare, (21): 38-46. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Mulvey ve Sinema | MULVEY, Laura (1997). Görsel Haz ve Anlatı Sineması, (Çev. Nilgün Abisel), Kare, (21): 38-46. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Performatif sinema | ABİSEL, Nilgün (2005). Türk Sineması Üzerine Yazılar, Ankara: İmge Kitabevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Performatif feminizm ve sinema | Butler, Judith (2008) Cinsiyet Belası: Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi çev. Başak Ertür (İstanbul: Metis Yayınları, 2008) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Feminist film | Öztürk, Ruken (2000). Feminist Film Politikası: Mürebbiye Örneği. Kültür ve İletişim, 3 (1), 71- 97. Ryan, Michael ve Lenos, Melissa (). Toplumsal Cinsiyet Eleştirisi. Film Çözümlemesine Giriş. Ankara: De Ki. 231-243. � | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | feminist film pratiği | Hayward, Susan (2012). Feminist Sinema Kuramı. Sinemanın Temel Kavramları (U. Kutay & M. Çavuş, Çev.). İstanbul: Es. 137-154.� | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | feminist film pratiği ve sinema kuramı | Hayward, Susan (2012). Feminist Sinema Kuramı. Sinemanın Temel Kavramları (U. Kutay & M. Çavuş, Çev.). İstanbul: Es. 137-154. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Queer sinema | Butler, Judith (2008) Cinsiyet Belası: Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi çev. Başak Ertür (İstanbul: Metis Yayınları, 2008) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | eşcinselliğin sinemada temsili | Davies, Steven Paul. (2010) Eşcinsel Sineması Tarihi: Sinemada Görünür Olmak, çev. Ali Toprak (İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2010). | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |