Genel Bilgi
Kod | ILEM700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM YASEMİN ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere tez çalışması için ihtiyaç duydukları kavramsal ve yöntemsel desteği sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, literatür tarama, araştırma problemi oluşturma, araştırma yöntemi saptama, örneklem seçimi, veri toplama ve analiz etme konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
V. L. Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1-2, Yayın Odası Yayıncılık
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yaptığı konuda literatür taraması yapar. |
ÖÇ02 | Araştırma problemi ve amaçlarını oluşturur. |
ÖÇ03 | Araştırma yaptığı konuya uygun yöntem belirler. |
ÖÇ04 | Araştırma yaptığı konuya uygun veri toplama ve analiz tekniklerini belirler. |
ÖÇ05 | Topladığı verileri yaptığı literatür taraması bağlamında yorumlar. |
ÖÇ06 | Yaptığı çalışmayı raporlaştırarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma konusunun seçimi için literatür taraması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma konusunun seçimi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma konusuyla ilgili alandaki boşlukların saptanması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma probleminin ve amaçlarının belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi, ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırmanın örnekleminin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi, ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Okuma, araştırma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, yorumlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Literatür taramasının değerlendirilmesi | Okuma, araştırma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | Okuma, araştırma, ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama ve analiz tekniklerinin belirlenmesi | Okuma, araştırma, ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Alan araştırması I ve verilerin toplanması | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Alan araştırması ve verilerin toplanması II | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması | Analiz ve yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Analiz, yorumlama, raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |