Genel Bilgi
Kod | ILEM754 |
Ad | Dijital Politika |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, dijital teknolojilerin siyasi süreçler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, dijital iletişim araçlarının siyasi katılım, kampanya stratejileri, kamu politikası oluşturma süreci ve demokratik yönetim üzerindeki etkilerini analiz ederek, dijital politika alanında temel kavramları ve teorileri öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği
Ders içeriğinde politika, politik iletişim, dijital iletişim, dijital toplum ve dijital politikaya yönelik ulusal ve uluslararası literatüre yönelik tartışmalar yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Derste güncel kaynak kitaplar, web içerikleri, makaleler paylaşılacaktır.
Notlar
Chadwick, A. (2013). The Hybrid Media System: Politics and Power. Oxford University Press. Coleman, S., & Blumler, J. G. (Eds.). (2009). The Internet and Democratic Citizenship: Theory, Practice and Policy. Cambridge University Press. Howard, P. N., & Hussain, M. M. (2013). Democracy's Fourth Wave?: Digital Media and the Arab Spring. Oxford University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders sonunda öğrenciler hazırladıkları dönem sonu projesi ile dönem boyunca aktarılan bilgileri, bilimsel olarak değerlendirecektir. |
ÖÇ02 | Ders boyunca öğrenciler ulusal ve uluslararası literatürü tarayabilecektir; farklı kaynaklara erişim sağlayacaktır |
ÖÇ03 | Ders için verilen araştırma konularıyla güncel başlıkları takip edeceklerdir. |
ÖÇ04 | Ders boyunca öğrenciler dijital kaynaklardan ders ile ilgili veri toplamayı ve değerlendirmeyi yapacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Politikanın Temelleri | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dijital Medya ve Politika | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Dijital Politika ve Demokrasi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Siber Güvenlik ve Veri Mahremiyeti | İlgili Kaynalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Dijital Politika Yönetişimi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dijital Toplumsal Eşitsizlikler | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dijital Politika Analizi ve Araştırma | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dijital Politika ve Uluslararası İlişkiler | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dijital Politika ve Yeni Medya İlişkisi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kamuoyu Araştırmaları ve Dijital Medya | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yapay Zeka ve Dijital Politika | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Geleceğin Dijital Politikası | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Dijital Politika ve Etik Tartışmalar | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 12 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |