Genel Bilgi
Kod | MDT125 |
Ad | Moda Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye ürün pazarlamak marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemek ve dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemek yeterlilikleri kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Pazarlama araştırmalarını incelemek; ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek; fiyatlandırma çalışmalarını incelemek; dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek, tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek, hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Moda Pazarlama,Şule Çivitçi,Asil Yayınevi, Ankara
Notlar
soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri Philip Kotler (Çev:Ümit Şensoy) Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul, 2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama araştırmalarını kavrar |
ÖÇ02 | Marka ve fiyatlandırma çalışmalarını açıklar |
ÖÇ03 | Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını bilir |
ÖÇ04 | Tutundurma çalışmalarını açıklar |
ÖÇ05 | Hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve strateji yapılarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama araştırmalarını incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pazarlama araştırmalarını incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-3 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-1 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-2 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-3 | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |