MDT125 Moda Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDT125
Ad Moda Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SELDA ARAS (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye ürün pazarlamak marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemek ve dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemek yeterlilikleri kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Pazarlama araştırmalarını incelemek; ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek; fiyatlandırma çalışmalarını incelemek; dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek, tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek, hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Moda Pazarlama,Şule Çivitçi,Asil Yayınevi, Ankara

Notlar

soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri Philip Kotler (Çev:Ümit Şensoy) Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul, 2009.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırmalarını kavrar
ÖÇ02 Marka ve fiyatlandırma çalışmalarını açıklar
ÖÇ03 Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını bilir
ÖÇ04 Tutundurma çalışmalarını açıklar
ÖÇ05 Hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve strateji yapılarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımların kalıplarını hazırlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama araştırmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlama araştırmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek-3 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-1 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-2 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek-3 Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:26