Genel Bilgi
Kod | EFGZ127 |
Ad | Bilişim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT KARA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmeleridir.
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul gerekmiyor.
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi
Notlar
https://enformatik.cu.edu.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. |
ÖÇ03 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. |
ÖÇ04 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. |
ÖÇ05 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. |
ÖÇ06 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. |
ÖÇ07 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. |
ÖÇ08 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar). | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kelime işlem programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Hesaplama/tablo/grafik programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sunu programları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Masaüstü yayıncılık. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Veri tabanı yönetim sistemleri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Web tasarımına giriş | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Arama Motorları ve E-posta | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |