EFGZ301 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ301
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmak. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmak. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aksoy, B., Çetin, T. ve Sönmez, Ö. F. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem Akedemi.

Notlar

Coşkun H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Ankara: Anı Yayıncılık Yeşilyaprak B. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ03 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. 4
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 4
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yeni fen bilgisi programında topluma hizmet uygulamaları ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
10 Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
11 Orta okullarda sosyal katılım uygulamalarının değerlendirilmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Gönüllü çalıştığı kurum ya da kuruluşun faaliyetleri ve projelerinin tanıtılmasına yönelik bir seminer verme. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Sosyal yaşamı kolaylaştırıcı ya da bir toplumsal sorunun çözümüne yönelik bir proje tasarlamak Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Proje tasarlamak Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 01:27