Genel Bilgi
Kod | CEN117 |
Ad | Introduction to Computer Engineering |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar mühendisliği eğitimi için gereken temel seviye bilgileri anlamak ve kullanmak.
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri, Bilgisayar ağlarına giriş, IP adresleri, Alt ağlar, Ağ maskeleri, Mantık kapıları, Karnaugh haritaları, Temel olasılık
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
Invitation to Computer Science G.Michael Schneider & Judith Gersting, 5th Ed, 2012
Notlar
Invitation to Computer Science G.Michael Schneider & Judith Gersting, 5th Ed, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı sistemlerini tanır ve kullanır |
ÖÇ02 | Mantık kapıları ile tasarım yapabilir. |
ÖÇ03 | Karnaugh haritası tasarımı yapabilir. |
ÖÇ04 | Kombinasyonel mantık devrelerinin tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerçek sayılar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ondalıklar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sayı teorisi | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sayı tabanları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | IP adreslemenin temelleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | IP adres sınıfları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Alt ağlar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağ maskeleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | IP adres aralıkları hesaplama | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Olasılığa giriş | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Temel olasılık kavramları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Koşullu olasılık | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bernoulli denemeleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek Problemler | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |