Genel Bilgi
Kod | CEN117 |
Ad | Introduction to Computer Engineering |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar mühendisliğinin temel konularına ve problemelerine öğrencilerin ön bilgi sahibi olmasını sağlmamak ve giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği
Veri Kodlama sistemleri, İşletim sistemleri, Bilgisayar Ağları, Programlama Dilleri, Algortimmalar, veri yapıları, Veritabanı, Hesaplama Teorisi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Glenn Brooksheer, Computer science: An overview, 13th Edition
Notlar
Glenn Brooksheer, Computer science: An overview, 13th Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar mühendisliğinin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Algoritmaların çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ03 | Veri depolama, işletim sistemleri ve ağ teknolojilerini bilir |
ÖÇ04 | Farklı programlama dillerini ve yazılım geliştirme süreçlerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Algoritma Çalışmaları, Bilgisayar Tarihi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Veri Depolama (ikili sistem, bitler, bit desenleri) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Veri Depolama (bellek, veri temsili), CPU, Aritmetik/Mantık Talimatları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İşletim Sistemleri (Evrim, Mimari) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Ağlar ve İnternet | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ağ Protokolleri, Güvenlik | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Algoritmalar (Kavram, Temsil, Döngüsel ve Özyinelemeli Yapılar) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Algoritmalar (Verimlilik ve Doğruluk) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Programlama Dilleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yazılım Mühendisliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Veri Yapıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dosya Organizasyonu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Veritabanı Sistemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek Problemler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |