Genel Bilgi
Kod | CEN111 |
Ad | Algorithms and Programming I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, algoritmik düşünme ve yapısal programlama ilkelerine odaklanarak öğrencilere temel programlama becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, problemleri analiz etmeyi, etkili algoritmalar tasarlamayı ve yapılandırılmış bir programlama dili kullanarak çözümler uygulamayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği
Problem çözme temelleri. Algoritma tasarımı. Programlama temelleri. Program akış kontrol yapıları. Modüler programlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hanly, Jeri R., and Elliot B. Koffman. Problem solving and program design in C. Pearson, 2007.
Notlar
Deitel and Deitel, C: How to program. Pearson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritmalar tasarlar ve uygular |
ÖÇ02 | Temel programlama konseptlerini kavrar ve uygular |
ÖÇ03 | Koşullu ve yinelemeli yapıları kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın Temel Birimleri Bilgi Saklama Alfasayısal Değerler Sayı Sistemleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Algoritma Nedir Akış Şeması | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akış Şeması -Devam | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | C Programlama Diline giriş Tarihçesi C Dilinin Temel Özellikleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | C Dilinin Genel Özellikleri,Yazım ve Noktalama Kuralları,C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler, Veri Tipleri, Değişkenler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Atama, Operatörler, Sabitler, Veri Tipi Dönüşümü, Çıktı Fonksiyonu | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Girdi Fonksiyonu, Matematik Kütüphanesi, Koşul İfadeleri, Soru işareti operatörü, switch komutu | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Döngü Komutları; while , do while, for döngüsü | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Bileşik Atama Operatörleri artırma ve azaltma operatorleri break continue | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fonksiyon Tanımı, Değer döndürmeyen , değer döndüren, çok parametreli fonksiyonlar | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Lokal, global değişkenler,static, register değişkenler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Diziler; Değer atama, okuma | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çok boyutlu diziler, diziler ve fonksiyonlar | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Problem Çözümleri I | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Problem Çözümleri II | Ders Notarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |