CEN111 Algorithms and Programming I

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN111
Ad Algorithms and Programming I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, algoritmik düşünme ve yapısal programlama ilkelerine odaklanarak öğrencilere temel programlama becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, problemleri analiz etmeyi, etkili algoritmalar tasarlamayı ve yapılandırılmış bir programlama dili kullanarak çözümler uygulamayı öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Problem çözme temelleri. Algoritma tasarımı. Programlama temelleri. Program akış kontrol yapıları. Modüler programlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hanly, Jeri R., and Elliot B. Koffman. Problem solving and program design in C. Pearson, 2007.

Notlar

Deitel and Deitel, C: How to program. Pearson.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritmalar tasarlar ve uygular
ÖÇ02 Temel programlama konseptlerini kavrar ve uygular
ÖÇ03 Koşullu ve yinelemeli yapıları kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayarın Temel Birimleri Bilgi Saklama Alfasayısal Değerler Sayı Sistemleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Algoritma Nedir Akış Şeması Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Akış Şeması -Devam Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 C Programlama Diline giriş Tarihçesi C Dilinin Temel Özellikleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 C Dilinin Genel Özellikleri,Yazım ve Noktalama Kuralları,C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler, Veri Tipleri, Değişkenler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Atama, Operatörler, Sabitler, Veri Tipi Dönüşümü, Çıktı Fonksiyonu Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Girdi Fonksiyonu, Matematik Kütüphanesi, Koşul İfadeleri, Soru işareti operatörü, switch komutu Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Döngü Komutları; while , do while, for döngüsü Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Bileşik Atama Operatörleri artırma ve azaltma operatorleri break continue Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Fonksiyon Tanımı, Değer döndürmeyen , değer döndüren, çok parametreli fonksiyonlar Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Lokal, global değişkenler,static, register değişkenler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Diziler; Değer atama, okuma Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çok boyutlu diziler, diziler ve fonksiyonlar Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Problem Çözümleri I Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Problem Çözümleri II Ders Notarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.11.2024 11:45