Genel Bilgi
Kod | CEN106 |
Ad | Mathematics 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEHMUS FINDIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik matematiğinin temel konularından seriler, çok değişkenli fonksiyonlar, katlı integraller, integral teoremleri konularının matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi
Dersin İçeriği
Sayı dizileri ve serileri, kuvvet serileri, Taylor serileri. Kuadratik eğriler, kutupsal koordinatlar. Analitik geometri, vektör fonksiyonları. Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, minimum ve maksimum problemleri. Çok katlı integraller ve uygulamaları. Doğrusal integral, Green teoremi. Yüzey integrali, ıraksama teoremi, Stoke teoremi.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Calculus, J. Stewart
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonsuz serileri, yakınsama ve ıraksama çerçevesinde analiz eder. |
ÖÇ02 | Verilen bir fonksiyonun Taylor-Maclaurin açılımlarını hesaplar. |
ÖÇ03 | Çok bilinmeyenli fonksiyonların kısmi türevlerini hesaplar ve anlamlandırır. |
ÖÇ04 | Çok katlı, eğri ve yüzey integrallerini hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İntegral uygulamaları, yay uzunluğu, hacim ve yüzey alanı hesaplama | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parametrik eğriler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Polar koordinatlar ve polar eğriler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sonsuz seriler, yakınsama testleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yakınsama testleri (devam) | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor yaklaşımı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlara giriş, kısmi türev ve zincir kuralı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genel alanlar üzerinde iki katlı integral | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üç katlı integral, katlı integrallerde değişken değiştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Polar koordinatlarda iki ve üç katlı integral | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yüzey alanı bulma ve eğri integralleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüzey integralleri, Green teoremi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Stokes ve Diverjans teoremleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | FİNAL | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |