Genel Bilgi
Kod | CEN134 |
Ad | General Physics 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAMİDE KAVAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar mühendisliği öğrencilerine temel elektrik ve manyetik konularının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Elektrik alan, Gauss yasası, elektrik potansiyel, sığa ve dielektrik, akım ve direnç,doğru akım devreleri,manyetik alan, manyetik alan kaynakları,faraday yasası, indüktans
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamental principles of phsics
Notlar
Fundamental principles of phsics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik konularının anlaşılır kılınması 2.Bilgisayar mühendisliği amaçları doğrultusunda kullanabilmek. |
ÖÇ02 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri ifade etmek. |
ÖÇ03 | Fizik Alanında edindiği bilgileri temel bilim ve mühendislikteki diğer alanlarındaki bilgilerle ilişkilendirmek. |
ÖÇ04 | Fizik Alanında bilgilere ulaşmak, tasnif etmek ve amacına yönelik olarak kullanmak. |
ÖÇ05 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ06 | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanmak. |
ÖÇ07 | Fizikte problem çözme teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ08 | Fizik konusunda öğrenilenleri başkalarıyla tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik alanları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektrik alan çizgileri ve yüklü parçacıkların düzgün elektrik alan içindeki hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gauss yasası | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Electrik akı yasası (devam) | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Elektrik potansiyel | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | potansiyel Elektrik (devam) | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Uygulamalı Problem çözümü | Problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sığa ve dielektrik | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | akım ve direnç | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Doğru akım devreleri | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Manyetik alan | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Manyetik alan içinde yüklü bir parçacığın hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Manyetik alan kaynakları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem çözümleri | Problem çözümleri | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |